معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد:
معاون عمرانی استانداری قزوین: برای ترویج فرهنگ نماز و توسعه نمازخانه ها پیشنهاد می شود ساخت مسجد در کنار مجتمع های رفاهی و نیز راهدارخانه ها الزامی شود.
کد خبر: ۷۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 21 August 2019
ساخت مسجد در کنار مجتمع های رفاهی لازم است
 
به گزارش تابناک قزوین علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه ساماندهی و بررسی مشکلات مساجد و نمازخانه ها که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تاکنون مسائل مربوط به مساجد در حوزه توسعه فضای فیزیکی بوده اما باید به سایر موارد در حوزه اجتماعی هم رسیدگی کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: مساجد می توانند نقش محوری بیشتری در نشاط معنوی جامعه داشته باشند و در سایر مسائل از جمله رفع اختلاف مردم، شناسایی افراد نیازمند و ساماندهی سیمای شهری هم نقش آفرین باشند.
فرخزاد یادآورشد: ایجاد حس تعلق به محلات با حضور مردم در مساجد می تواند تقویت شود و از این کانون دینی و فرهنگی باید استفاده مطلوب تری داشته باشیم.
وی گفت: در اجرای طرح تفصیلی باید حداقل ۱۰ درصد فضاها به مساجد و نمارخانه ها اختصاص یابد تا بتوانیم شاهد رونق مساجد در همه مناطق استان باشیم.
معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: در توسعه مساجد و نمازخانه ها باید به همه شهرها و روستاها و مراکز بین راهی هم توجه شود که در این راستا در سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای احداث و تعمیر و نوسازی ۲۰ مسجد اختصاص داده شد و باید در قالب طرح های هادی روستایی نیز ساخت مساجد ادامه یابد.  
وی اظهارداشت: بنیاد مسکن، فرمانداری ها، شهرداری ها، درحوزه سخت افزاری و ساختمانی مساجد و نماز خانه ها همکاری خوبی داشته اند و انتظار داریم با تشکیل جلسات شهرستانها این موضوع پیگیری شود.
فرخزاد یادآورشد: سازمان نظام مهندسی هم در راستای کمک به توسعه مساجد نسبت به ارائه خدمات نظارت و طراحی مساجد به صورت رایگان اقدام کرده که جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: با توجه به شروع تنظیم بودجه شهرداری ها لازم است به شهرداری ها ابلاغ شود تا اعتبار مناسبی را برای امور فرهنگی و تعمیر و نگهداری مساجد و نمازخانه ها پیش بینی کنند.
فرخزاد اظهارداشت: همچنین مجتمع های بین راهی باید به تامین فضای نماز خانه و نیز مسجد و نگهداری بهداشتی آن همت کنند و در مجتمع های بزرگ هم احداث مسجد کوچک در نظر گرفته شود.
وی افزود: در صدور مجوز برای مجتمع های بین راهی یکی از الزامات در کنار پمپ بنزین، تعمیرگاه، فروشگاه و خدمات رفاهی باید ساخت مسجد باشد تا به توسعه و رونق فضاهای دینی کمک شود.
معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: ساخت مسجد در کنار راهدارخانه ها از طرح های خوبی است که چون هزینه زیادی دارد باید به صورت ملی مطرح شده و پیگیری شود تا بتوانیم این کار ارزشمند را به صورتی مدون و اساسی دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: برای مجتمع هایی که در کنار سایر فضاهای تجاری و استراحت گاهی مبادرت به ساخت مسجد کنند می توانیم سیاست های تشویقی مانند دادن مجوز تجاری اضافی پیش بینی کنیم تا انگیزه این کار دو چندان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار