درافشانی،سرپرست شهرداری قزوین:
درافشانی،سرپرست شهرداری قزوین : به مناسبت بزرگداشت هفته فرهنگی قزوين بیش از 110 برنامه متنوع فرهنگي،اجتماعی و ورزشی برنامه‌ريزي شده است که به مدت يک هفته از سوم تا 9 شهريور به طور غيرمتمرکز در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 21 August 2019

110 برنامه متنوع فرهنگی در هفته فرهنگی قزوین برگزار می شود
به گزارش تابناک قزوین،محمد درافشانی با اعلام این خبر افزود:مجموعه مدیریت شهری با شعار «قزوین شاداب – نزدیکترین مقصد» تلاش کرده است تا برنامه های فاخر فرهنگی را در هفته فرهنگی قزوین برگزار کند که از آن جمله می توان به برگزاری همایش «تجلیل از مقام علمی و معنوی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی»، «دومین جشنواره ملی طنز عبید زاکانی»،« جشن شبانگاهی قزوین دروازه بهشت» و «هشتمین یادواره تجلیل از شهدای کارمند» اشاره کرد.
درافشانی خاطرنشان کرد:دوم شهریور به نام «قزوین / شهر نشاط ، سلامت و پویایی»،سوم شهریور « قزوین / پایتخت خوشنویسی ایران و شهر شاهدان»،چهارم شهریور « قزوین / شهر مفاخر و فرهیختگان»،پنجم شهریور « قزوین / شهر آئین و سنن»،ششم شهریور «قزوین / شهر فرهنگ و هویت»،هفتم شهریور « قزوین / شهر هنر و هنرپروران»،هشتم شهریور « قزوین / شهر تجلی روابط اجتماعی» و نهم شهریور « قزوین / شهر دیانت و دارالمؤمنین» نامگذاری شده است.
وی تصریح کرد: با تدبیر مجموعه مدیریت شهری قزوین و در راستای انتخاب شعار (#قزوین - شاداب – نزدیکترین - مقصد) امسال در برنامه های هفته فرهنگی قزوین به موضوع ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین معرفی قزوین به هم میهمان بعنوان مقصدی نزدیک و در دسترس توجه ویژه شده است.
درافشانی از جمله اهداف برگزاری هفته فرهنگی قزوین را «شناساندن ابعاد مختلف فرهنگی و هنری قزوین به شهروندان و گردشگران بعنوان مقصدی در دسترس و نزدیک»، «معرفی شهر قزوین در حوزه فرهنگی،هنری و مذهبی به مردم»،«حساس سازی مدیران و شهروندان نسبت به سرمایه های شهری» و «تلاش در جهت افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و مشارکت با مدیریت شهری» در سطح شهر قزوین بالاخص در نواحی منفصل و مناطق کمتر برخوردار برشمرد.
بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین ابوشهید محدث معاصر حاج سید مرتضی ابراهیمی
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی از برنامه های هفته فرهنگی قزوین پرداخت و گفت: «برگزاری همایش «تجلیل از مقام علمی و معنوی حجت الاسلام ابراهیمی»، دومین جشنواره ملی طنز عبید زاکانی»،«هشتمین یادواره تجلیل از شهدای کارمند»،«تاریخ شفاهی گویش ها و لهجه های فرهنگ قزوین قدیم»،برپایی نمایشگاه استادان برجسته ایرانی «دستخط 5»،مسابقات فوتبال محلات با حضور 100 تیم را از جمله برنامه های شاخص فرهنگی است که در هفته فرهنگی قزوین اجرا خواهد شد.
سعد السلطنه میزبان شب های فیروزه ای
درافشانی افزود: اجرای برنامه شب های فیروزه ای در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین است که با هدف جاذبه های فرهنگی و تاریخی کهن شهر قزوین از دوم الی هفتم شهریور ماه به طور زنده از آنتن شبکه پنج رسانه ملی و سیمای مرکز قزوین به هموطنان و هم استانی ها تقدیم می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری شب نشست موسیقی و هنر،تئاتر خیابانی عصرگاهی،جشنواره کافوهای زیبای شهر من،استارت آپ گردشگری،نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از خانه سالمندان و عیادت از بیماران بیمارستانها،اجرای دو کنسرت بزرگ موسیقی،اجرای نقاشی خیابانی،همایش بزرگ ورزش صبحگاهی و نمایشگاه نگارگری از دیگر برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای هفته فرهنگی قزوین است.
اجرای 10 جنگ محله شاداب با عنوان محله مینودری در نواحی منفصل شهری
وی در ادامه اجرای 10 جنگ محله شاداب با عنوان محله مینودری را از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین برشمرد که از دوم الی پنجم شهریور ماه در نواحی منفصل شهری برگزار می شود.
این مسئول اضافه کرد:برگزاری کارگاه آموزشی در باغ نشاط،شب شعر در مراکز آموزشی،تورگشت و قزوین گردی،برگزاری کارگاه قصه گویی،اجرای نمایش عروسکی،مسابقه خوشنویسی،مسابقه نقاشی با موضوع روز قزوین از دیگر برنامه های شهرداری قزوین است که در هفته فرهنگی قزوین در سطح محلات و مراکز آموزشی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام می شود.
وی از اهدای کتاب به شهروندان از سوم الی هشتم شهریور ماه به منظور ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح محلات و نواحی منفصل شهری خبر داد .
تولید مستند همسفر با موضوع معرفی قزوین از شبکه مستند و جام جم سیما
سرپرست شهرداری قزوین از تولید مستند همسفر ویژه برنامه عملکرد شهرداری قزوین در زمینه گردشگری خبر داد و گفت: این برنامه در آستانه آغاز هفته فرهنگی قزوین اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه سالجاری ساعت 18:30 به روی آنتن شبکه مستند و جام جم می رود و تکرارآن نیز روز بعد در دو نوبت ( ساعت دو بامداد و 13:30 ) پخش خواهد شد.
درافشانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شیوه های اطلاع رسانی برنامه های هفته فرهنگی قزوین گفت:تلاش خواهیم کرد از طریق تبلیغات محیطی،فضای مجازی و ارسال پیامک، ساخت و پخش تیزر در کانال های اطلاع رسانی فضای مجازی،اطلاع رسانی مطلوبی از برنامه ها انجام دهیم و از تمام شهروندان دعوت می کنم در برنامه های متنوع هفته فرهنگی قزوین شرکت کنند،مطمئنا حضور پرشور شهروندان انگیزه مدیریت شهری قزوین را جهت برگزاری هر چه باشکوه تر و پربارتر برنامه ها دوچندان می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار