کد خبر: ۷۷۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 21 August 2019

فرماندار رامسر با بیان اینکه باند جدید فرودگاه رامسر دراینده نزدیک بهره برداری می شود: افزود بزودی امکان نشست و برخاست ایرباس ۳۲۰ و هواپیماهای بزرگتر فراهم می شود.

محمد آزاد فرماندار رامسر  با اشاره به اینکه فرودگاه نیاز اساسی استان و شهرستان رامسر است که باید باند جدید در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار گیرد گفت: آموزشکده ملاصدرا با قدمت چندین ساله باید با قوت و قدرت به کار خود تا آماده شدن ساختمان جدید در مکانی موقت لیکن در شان دانشجویان و اساتید و کارکنان در شهرستان رامسر ادامه دهد.
وی افزود: آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا به جهت بهره برداری باند جدید فرودگاه تا اول مهرماه باید نسبت به تخلیه مکان فعلی اقدام کرده و موقتا در مکان پیش بینی شده استقرار یابد.
ازاد اظهار داشت : هرگونه تعلل دراین موضوع به هیچ وجه از سوی هیچکس پذیرفتنی نیست و این خواست و نیاز اساسی مردم غرب استان بویژه اهالی و ساکنین شهرستان رامسر است و باند جدید فرودگاه رامسر در گذشته آماده سازی شد و به جهت موانع پروازی مورد استفاده قرار نگرفت.
فرماندار رامسر گفت: در باند قدیم فرودگاه با طول ۱۵۰۰ متر فقط برخی از هواپیماها کوچک مسافری مانند ای تی آر و فوکر ۵۰ میتوانند نشست و برخاست داشته باشند و با این شرایط خاص فرودگاه، نتوانستیم از آن بهره کافی ببریم.
عضو شورای اداری استانداری با اشاره به اینکه در سال های اخیر پیگیری های متعدد و مکرر جهت بهره برداری از باند جدید فرودگاه از سوی مسئولان ملی، استانی و شهرستانی صورت گرفت تصریح کرد؛ با پیگیری وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران و نماینده مجلس و مسئولان شهرستان جهت بهره برداری از باند جدید، توافقی بین آموزشکده  ملاصدرا و مسئولان فرودگاه به عمل آمد که منجر به امضا قراردادی در ماه های گذشته شده است.
ازاد همچنین درادامه بیان کرد: آموزشکده ملاصدرا توافق کرد بابت مستحدثات(اعیانی) با دریافت ۵ میلیارد تومان نسبت به تخلیه این مکان اقدام کند که ۳ و نیم میلیارد تومان وصول نمود و یک و نیم میلیارد تومان در زمان تخلیه پرداخت شود که این مبلغ از همان زمان قرارداد آماده پرداخت می باشد و از بابت عرصه نیز زمینی به مساحت بالغ بر چهار هکتار در کتالم واگذار شد که هم اکنون ساختمان آن در حال ساخت است.
فرماندار رامسر تصریح کرد: برای راه اندازی باند جدید فرودگاه مجموعه ملاصدرا باید این مکان را تخلیه کند و با آزاد سازی مستحدثات ملاصدرا و تجهیز ناوبری، باند جدید فرودگاه مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود : با بهره برداری از باند جدید فرودگاه هواپیماهای بزرگتر تا ایرباس ۳۲۰ در رامسر بر زمین خواهد نشست و برای اخذ مجوز "مرز هوایی" که در دستور کار وزارت کشور و استانداری قراردارد اقدام خواهد شد و امکان پروازهای خارجی از فرودگاه رامسر فراهم میشود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه از اهمیت خاصی در غرب استان مازندران و شرق گیلان برخوردار است و مسافران بسیار زیادی از آن استفاده میکنند خاطر نشان کرد: شهرستان رامسر به جهت شرایط آب و هوایی و طبیعی و جغرافیایی از قبیل سواحل زیبای دریای خزر؛باغ و بلوار تاریخی،آبگرمهای معدنی و طبی و درمانی سرد و گرم ، هتل ها و اماکن پذیرایی و اقامتی سنتی و مدرن ،تله کابین،روستاها وییلاقات خوش آب وهوا،قلعه تاریخی مارکوه،جنگلهای انبوه هیرکانی،مردمانی مهمان نواز با یک قرن سابقه میزبانی،سابقه طولانی در برگزاری اجلاس ها، همایش ها و کنفرانسها و سمپوزیوم های استانی، ملی و بین المللی، گردشگر پذیر بوده و سالیانه میزبان تعداد بسیار زیادی ازمهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.
 ازاد خاطر نشان کرد: از آنجاییکه رامسر فاقد کنار گذر و کمربندی میباشد استفاده از  خط هوایی مورد استقبال مردم عزیز کشورمان قرار می گیرد.
این مقام مسوول تصریح کرد: تمهیدات لازم برای آموزشکده ملاصدرا در مکان مناسبی فراهم شده و بمدت یکسال در این مکان حضور داشته باشند تا ساختمان جدید بهره برداری شود.
فرماندار رامسر تصریح کرد: باند جدید فرودگاه رامسر تا آذر ماه سال جاری راه اندازی میشود و همه  مردم و مسئولان و دلسوزان باید برای این کار بزرگ و پروژه ملی که برای کشورو استان مازندران و شهرستان رامسر حائز اهمیت است مشارکت و همکاری و همیاری فعال داشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار