سفیر آفریقای جنوبی در تهران خواستار ایجاد خطوط مونتاژ تراکتورسازی ایران در این کشور شد.
کد خبر: ۷۷۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 22 August 2019

 ویکامازوی کومولو سفیر آفریقای جنوبی در تهران به همراه یک هیئت تجاری، امروز وارد مجتمع تراکتورسازی تبریز شده، با ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران دیدار و گفتگو کرد.

کومولو در این دیدار ضمن تقدیر از مدیران این مجموعه در تولید تراکتورهای با قیمت ارزان و کیفیت بالا ، اظهار داشت: ما با توجّه قیمت تمام شده پایین این تراکتورها، همچنین سطح کیفیت آنها، رغبت زیادی برای ایجاد خطوط مونتاژ تراکتورسازی ایران در آفریقای جنوبی داریم و تلاش خواهیم کرد سرمایه‌گذار مناسبی برای راه‌انداری این خطوط، پیدا کنیم.

سفیر آفریقای جنوبی با اعلام اینکه، آفریقای جنوبی به خاطر داشتن توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا و سازمان همکاری تجاری تازه آفریقا می‌تواند، بازار فروش قابل توجهی را ایجاد کند، بر حمایت و همکاری دولت متبوعش از این مشارکت تجاری و صنعتی، تاکید کرد.

وی با مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، از خطوط تولید و مونتاژ کارخانجات تراکتورسازی ایران در تبریز، بازدید به عمل آورد.

ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، در دوره استثماری آپارتاید، همواره در کنار مردم آفریقای جنوبی بوده، اظهار داشت: با معرفی شریک تجاری آفریقایی و حل مسائل ارزی و مبادلاتی مالی، ما آماده‌ایم در اسرع وقت نسبت به ایجاد خطوط مونتاژ در کشور مهم آفریقای جنوبی اقدام کنیم، چرا که آفریقای جنوبی، به عنوان پایلوت، می‌تواند نقش مهمی را برای توسعه بازار تراکتور در قارة آفریقا ایفا کند.

شایان ذکر است کشور آفریقای جنوبی، پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشور قاره آفریقا و در جنوب این قاره و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند واقع شده است.

این کشور بزرگ‌ترین تولید کننده الماس جهان می‌باشد و جمعیت این کشور 20/1 کل جمعیت قارة آفریقا را شامل می‌شود.

 این کشور بخاطر ثروت، منابع طبیعی،  توریسم و قابلیت‌های بزرگ اقتصادی، همواره مورد طمع کشورهای استعماری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار