اراک؛
۲۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرداد ماه امسال تاکنون از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده است
کد خبر: ۷۷۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 26 August 2019
 

استمرار خرید گندم در استان مرکزی

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خرداد ماه امسال تاکنون از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده است که بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از طلب آنان پرداخت شده است.

ملکی افزود: ۸۰ درصد طلب گندمکاران این استان از ابتدای برنامه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا کنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طلب کشاورزان ۱۵ روز پس از تحویل گندم و پس از تهیه فایل و تامین اعتبار به صورت یک جا به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و می‌طلبد که برای انجام فرآیند تهیه فایل و پرداخت طالب، گندمکاران در اولین فرصت نسبت به تحویل محصول خود به مراکز خرید اقدام کنند.

ملکی، ظرفیت ذخیره سازی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان مرکزی را ۶۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های استان وظیفه ارایه تحویل و ذخیره سازی این محصول را در انبار‌های ذخیره برعهده دارند.

وی از خرید یک هزار و ۸۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا در استان مرکزی خبر داد و افزود: ۶۰ میلیارد ریال از طلب کشاورزان استان پرداخت و طلب آنان تسویه شده است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار