جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس:
جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که فرماندهان سپاه و وزارت خارجه دارند نباید باعث شود برخی بیایند و میدان‌دار شوند و تضادی به وجود آورند.
کد خبر: ۷۷۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 26 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ،جلال میرزایی نماینده مردم ایلام  در مجلس ورییس کمیته سیاسی فراکسیون امید در گفتگویی با اعتماد آنلاین به نقش دیپلماسی کشور در آزاد سازی کستی ایرانی پرداخته وگفته است :

آنچه باعث آزادی نفتکش ایرانی گریس 1 شده مذاکره و دیپلماسی بوده است. اگر در جایی از ابزارها و شیوه‌های دیگر استفاده می‌کنیم، برای کمک به دیپلماسی است، این موارد مکمل هم هستند و من تعجب می‌کنم بعضی آقایان متوجه بدیهیات عالم سیاست نیستند.

او ادامه داد: جریانی که پیش‌ از این 2گانه جنگ و سازش را مطرح می‌کرد- در حالی‌ که آن موقع هم کسی دنبال سازش نبود- حالا متاسفانه می‌گویند 2گانه مقاومت و دیپلماسی. در همین راستا اخیراً افراد بسیاری می‌گویند ما مذاکره و دیپلماسی را اصلاً قبول نداریم و با روندی که این آقایان در پیش‌ گرفته‌اند، باید در وزارت امور خارجه را تخته کنیم. در این شرایط چه نیازی به‌ صرف این‌ همه هزینه برای وزارت خارجه است؟

 این عضو فراکسیون امید عقیده دارد: با ادبیاتی که برخی صحبت می‌کنند نیازی به سفارتخانه در کشورهای دیگر نداریم.

 میرزایی با اشاره به منع رهبری از ایجاد 2قطبی در کشور، گفت: برخی از افرادی که در حال حاضر، در جهت ایجاد 2قطبی، مطلب می‌نویسند و موضع می‌گیرند پایبند به فرمایشات رهبری هم نیستند. آنها به نحوی رفتار می‌کنند که خودی هستند، اما ادبیات و گفتمانی که تعقیب می‌کنند در راستای منافع کشور نیست.

 او اضافه کرد: در زمان انتخابات بعضی 2قطبی‌ها شکل می‌گیرد و هر 2قطبی‌ای بد نیست؛ مثلاً اگر در زمینه اقتصاد جناح سیاسی گفتمان و راهبردهای متفاوتی داشته باشند، در زمینه سیاست خارجی اختلاف‌نظر در تاکتیک‌ها وجود داشته باشد یا در زمینه فرهنگی 2 طیف متفاوت نگاه کنند، این موضوع خودبه‌خود 2قطبی‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند که برای انتخابات و در زمان رقابت لازم است. اما برخی 2قطبی‌ها به ضرر مصالح کشور است؛ برای مثال 2قطبی‌ای که چند هفته‌ای است شکل‌ گرفته و روی آن مانور می‌دهند، یعنی 2قطبی مقاومت و دیپلماسی، مقاومت و مذاکره به نفع کشور نیست.

 این نماینده مجلس، با انتقاد از طرح 2قطبی مذاکره و مقاومت، گفت: جریانی که در حال حاضر چند وقتی است 2قطبی مذاکره و مقاومت را مطرح می‌کند، پیچیده است. به نظر می‌رسد اگر اتاق فرمانی برای این گفتمان قائل باشیم، این اتاق فرمان خودی نیست.

 میرزایی صحبت‌های خود را این‌طور به پایان رساند: فرماندهان سپاه‌ دغدغه‌هایی دارند و دغدغه‌هایی هم وزارت خارجه دارد. وزارت خارجه در عرصه سیاست و در ارتباط با کشورها گفت‌وگوهایی دارد که در جریان است و در جریان این گفت‌وگوها با یکسری واقعیت‌ها روبه‌روست. سپاه هم در راستای دفاع از کشور دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارد. دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که فرماندهان سپاه و وزارت خارجه دارند نباید باعث شود برخی بیایند و میدان‌دار شوند و تضادی به وجود آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار