نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه گفت: دولت تراز انقلاب در مسیر تمدن سازی اسلامی حرکت میکند و این حرکت متکی به مبارزه با فساد، اتکا به توان داخل است.
کد خبر: ۷۷۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 31 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع فعالان بخش تعاون آذربایجان شرقی با اشاره به برخی ویژگی های “دولت در تراز انقلاب اسلامی” گفت: تحقق بخشیدن آرمان مقام معظم رهبری یعنی دستیابی به “تمدن نوین اسلامی” از ویژگی های دولت تراز انقلاب است.

امام جمعه تبریز افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و پیگیری آن در جهت رونق تولید از دیگر ویژگی های دولت تراز انقلاب به حساب می آید.

وی اضافه کرد: رونق تولید می تواند کشور را از وابستگی به نفت نجات دهد، البته بعد از تولید داخل موضوع مصرف داخلی نیز مطرح می شود و نباید این گونه شود که فرد خود تولید کننده داخلی باشد ولی از تولیدات خود استفاده نکند.

حجت السلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: توجه به تولید داخل در کنار اینکه اقتصاد کشورمان را از وابستگی ها نجات می دهد به آینده نیز امیدوارتر می کند.

وی با انتقاد از اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی در رژیم طاغوت تصریح کرد: متاسفانه این وابستگی به نفت ادامه داشت تا اینکه امروز شاهد آن هستیم که انتقال و فروش نفت خودمان را با نفتکش و پرچم خودمان تحریم کرده اند.

وی تاکید کرد: دولت در تراز انقلاب اسلامی می بایست برای اقتصاد مقاومتی برنامه جهادی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فساد ستیزی در دولت را یکی دیگر از ویژگی های دولت در تراز انقلاب اسلامی خواند و افزود: چنین دولتی باید با هر گونه فساد و رانتی مبارزه کند؛ حتی یک مورد فساد نیز از چنین دولتی قابل قبول نیست.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: دولت در تراز انقلاب اسلامی باید ساده زیست و مردمی باشد و خدمت به مردم را جز دلسوزی برای مردم نداند به عبارتی دیگر باید عاشق کار باشد.

وی عدم توجه به بیگانگان را از دیگر ویژگی های دولت در تراز انقلاب خواند و اذعان داشت: دولت در تراز انقلاب اسلامی باید دلش را از بیگانگان دور کند و توجه اش به درون کشور باشد، بیگانگان در برهه های مختلف تاریخی نشان داده اند که نمی توان به آنها اعتماد کرد.

وی برجام را نمونه ای بازر از خلف وعده بیگانگان خواند و افزود: در موضوع برجام دیدیم که چگونه با یک امضا معاهده ای بین المللی را نقض کردند.

حجت السلام و المسلمین آل هاشم در ادامه جوانگرایی را از دیگر ویژگی های چنین دولتی خواند و گفت: دولتی در تراز انقلاب اسلامی باید میدان عمل را در اختیار جوانان قرار دهد این به معنای آن نیست که با تجربه ها و پیشکسوتان کنار گذاشته شوند، بلکه افراد با تجربه باید در اتاق های فکر و ستادی فعالیت داشته باشند ولی میدان عمل به جوانان سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مدیریت جهادی را دیگر ویژگی دولت در تراز انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و‌خدمات شبانه روزی همراه است در هر اداره و مجموعه ای که مدیران با دستگاه انگشت زنی و کنترل ورود و ‌خروج فعالیت کنند، نمی توان انتظار مدیر جهادی داشت بلکه مدیر جهادی در انقلاب اسلامی فعالیت شبانه روزی صادقانه و خالصانه دارد.

به گفته امام جمعه تبریز مدیر در تراز انقلاب اسلامی باید پاکدست باشد و خود را از افراد زیر مجموعه خود جدا نداند.

وی توجه به ارزش های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و اعتقاد به روحیه انقلابی جوانان را از دیگر ویژگی های چنین دولتی خواند.

امام جمعه تبریز در پایان با تقدیر از فعالیت ها و خدمات شایان توجه فعالان بخش تعاون استان تصریح کرد: بخش تعاون به ویژه اوایل انقلاب نقشی کلیدی در کشور داشت اما متاسفانه رفته رفته کمرنگ تر شد که امیدواریم بار دیگر به جایگاه والای خود دست یابد.

در ابتدای این نشست مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دبیر اتاق تعاون استان و یکی از تعاونگران با موضوع جایگاه بخش تعاون در استان به ایراد سخنرانی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :