رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از اجرای ۲۴ طرح اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 01 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس گفت: این طرح‌ها در زمینه صنعت، کشاورزی، گردشگری، راه و بهداشت و درمان و شرکت‌های دانش بنیان است.

ساسان تاجگردون افزود: اعتبار این این طرح‌ها الزاما از منابع دولت نیست و سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ها هم در آن سهم گسترده‌ای دارند.

او ادامه داد: توسعه اشتغال و افزایش ارزش افزوده مهمترین ره آورد بهره برداری این پروژه هاست.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان فارس هم در این جلسه با بیان این که یکی از مهمترین موارد در زمینه اقتصاد مقاومتی، تامین امنیت غذایی است افزود: کینووا یکی از محصولات تامین کننده امنیت غذایی کشور است.

قاسمی گفت: از سال ۸۶ کشت این محصول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت به طوری که از دو هزار متر مربع سطح زیر کشت، هم اکنون به ۱۸۰ هکتار سطح کشت این محصول به رسیده است.

او با بیان این که از محصول کینوا بیش از ۲۲ نوع فرآورده غذایی تولید می‌شود، افزود: به دلیل کم آبی، شور بودن خاک و تغییرات اقلیمی و صرفه اقتصادی مناسب، کشت این محصول باید در دستور کار قرار بگیرد و می‌تواند جایگزین کشت پر آب بری مانند برنج شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خرید تضمینی، حمایت دولت، توسعه بازار و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی می‌تواند به توسعه کشت محصول کینوا کمک کند.

در این جلسه چالش‌ها و مشکلات پیش روی توسعه پارک علم و فناوری استان فارس نیز بررسی شد.

هم اکنون حدود ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار