مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از سنددار شدن سه هزار رقبه در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 04 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه امام زاده‌ها باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند، اظهار داشت: تبدیل این اماکن مذهبی – فرهنگی به قبرستان مانع از تحقق این هدف می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت بالای قبور در امام زاده‌ها راهی برای بازگشت هویت اصلی بقاع متبرکه است، افزود: اگر تعداد متوفیان دفن شده در امام زاده‌ها کاهش یابد، مردم نه برای زیارت اهل قبور بلکه برای استفاده از فضای معنوی و فرهنگی، به امام زاده‌ها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی فردی در فضای امام زاده دفن می‌شود، به خاطر مسائل شرعی حداقل 30 سال امکان هیچ تغییری در فضای اطراف قبر او وجود ندارد که همین امر انجام عملیات عمرانی و ... را در امام زاده‌ها با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: مردم باید برای دفن اموات خود به سوی آرامستان‌ها سوق پیدا کنند و حتی اگر از تمکن مالی بالایی برخوردارند هم از دفن عزیزان خود در امام زاده‌ها خودداری کنند.

وی در ادامه به برنامه‌های اداره کل اوقاف درایام محرم اشاره کرد و گفت: اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 50 قطعه استان، برگزاری جلسات هم اندیشی با محوریت قیام عاشورا، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغین به مساجد و پاسخ به سوالات و شبهات مردم و   برگزاری کارگاه‌های معرفتی بخشی از این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام دشتکی از اجرای طرح شمیم به عنوان دیگر برنامه ماه محرم نام برد و افزود: در این طرح از هیئت‌ها و گروه‌های فعال مذهبی فعال در ایام محرم حمایت خواهد شد.

وی همچنین از ویژه برنامه رهروان زینبی با حضور بانوان استان که در امام زاده‌های شاخص استان برگزار می‌شود به عنوان دیگر برنامه ایام محرم نام برد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه شمیم در امام زاده‌های شاخص و همچنین برپایی موکب البرزی‌ها در نجف اشرف از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل اوقاف البرز در ادامه با اشاره به تعداد موقوفات استان توضیح داد: در حال حاضر بیش از هزار موقوفه در استان به ثبت رسیده که این موقوفات 14 هزار رقبه را شامل می‌شوند که تا کنون برای سه هزار مورد از آنها سند دریافت شده و سه هزار مورد دیگر در فرایند اخذ سند قرار دارند.

وی گفت: هفت هزار مورد از این رقبات نیز در اختیار متولیان است که اوقاف فعلا نمی‌تواند برای سند دار کردن آنها اقدام کند و این روند باید توسط   واقف صورت بگیرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح درمان ضایعات بیماران نخاعی در استان توضیح داد: این طرح با حمایت صندوق حمایت از نخبگان در حال اجرا است و قرار است طی آن 300 بیمار نخاعی به صورت آزمایشی درمان شوند که تا کنون درمان 200 نفر از آنها با موفقیت انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار