رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت خبر داد:
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت : اکنون نسبت به ماه گذشته حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش صدور گذرنامه داشته‌ایم و نیروهای صدور گذرنامه را افزایش دادیم تا مردم برای سفر اربعین مشکلی نداشته باشند.
کد خبر: ۷۷۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 05 September 2019

افزایش ۶۰ تا ۸۰ درصدی صدور گذرنامه در یک ماه اخیر

سردار علی ذوالقدری درباره مصداق افرادی که به آنها اوباش می‌گویند، اظهار کرد: اراذل و اوباش به افرادی اطلاق می‌شود که به رعایت نظم عمومی اهمیت نمی‌دهند، قانون‌مدار نیستند و در ستیز با هنجارهای جامعه هستند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان می‌توانند اقدامات اراذل و اوباش را به پلیس ۱۱۰ یا مراجعه حضوری به کلانتری‌ها یا پایگاه‌های ده‌گانه پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کنند.

وی تصریح کرد: سوابق اوباش سطح‌بندی شده در بانک اطلاعاتی پلیس موجود است، این افراد تحت کنترل پلیس هستند، اقدامات مجرمانه آنها در سوابقشان ثبت می‌شود و به صورت دوره‌ای با مجوز قضائی آنها را احضار و توجیه می‌کنیم.

این مقام انتظامی یادآور شد: هرچه سوابق اوباش بیشتر باشد، مجازات آنها سنگین‌تر خواهد بود و با آنها هیچ اغماضی نمی‌کنیم.

ذوالقدری درباره آموزش‌های ارائه شده به اوباش برای دست برداشتن از شرارت و بازگردان آنها به سطح جامعه نیز گفت: برای این افراد کلاس برپا می‌کنیم و در کلاس به آنها قوانین و مقررات اجتماعی، رعایت حقوق اجتماعی و زندگی خوب را تفهیم می‌کنیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ یادآور شد: در بحث امنیت، با سه مقوله تولید، ایجاد و ارتقا امنیت مواجهیم؛ تولید امنیت وظیفه تمام افراد و سازمان‌ها است اما پلیس امنیت تولید شده را باید ارتقا دهد.

وی به اقدامات پلیس برای تسهیل دریافت گذرنامه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در تهران بزرگ دو محل صدور گذرنامه و مراجعات مردمی در خیابان شهید مطهری و شهرری وجود دارد همچنین ۱۳۷ دفتر پلیس +۱۰ آماده دریافت مدارک صدور گذرنامه از شهروندان هستند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان در صورت مفقود شدن گذرنامه باید به دو محل مذکور (خیابان شهید مطهری و شهرری) مراجعه کنند، توقف گذرنامه‌های مفقود شده پیش از این ۶ ماه طول می‌کشید که اکنون به ۲۰ روز کاهش پیدا کرده و این ۲۰ روز نیز قابل کاهش است.

ذوالقدری درباره گذرنامه‌های مخدوش نیز گفت: در صورتی که مخدوش بودن گذرنامه غیرعمد باشد، صدور گذرنامه صورت می‌گیرد اما اگر مخدوشی به عمد صورت گرفته باشد، افراد به مقام قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: اکنون نسبت به ماه گذشته حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش صدور گذرنامه داشته‌ایم و نیروهای صدور گذرنامه را افزایش دادیم تا در اسرع وقت گذرنامه‌ها صادر شود و مردم نیز برای سفر اربعین نیز مشکلی نداشته باشند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر صدور مجوز برای حضور اتباع بیگانه در پایتخت، اظهار کرد: هر تبعه برای سفر به کشور دیگری باید گذرنامه و ویزای معتبر داشته باشد، ویزاهای متفاوتی از جمله دانشجویی، درمانی، گردشگری و کار وجود دارد، هر کدام از این ویزاها کارکرد خود را دارد؛ قریب به اتفاق اتباع بیگانه که در کشور ما حضور دارند، دارای گذرنامه و روادید معتبر هستند اما افراد غیرمجاز جمع‌آوری شده و به اردوگاه‌های اطراف تهران منتقل می‌شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افراد فاقد گذرنامه و روادید معتبر با هماهنگی کشور متبوع خودشان، به مرزهای کشورشان انتقال داده و مسترد می‌شوند.

ذوالقدری با بیان اینکه استفاده کارفرما از اتباع غیرمجاز جرم است، خاطرنشان کرد: گشت مشترکی با اداره کار داریم که کارفرمایان متخلف در زمینه به کارگیری اتباع غیرمجاز را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به جلسات متعدد با اصناف نیز خاطرنشان کرد: با وزارت صمت، اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف جلساتی داشتیم، ساعات کار صنوف متفاوت است اما نهایتاً در فصل تابستان تا ساعت یک بامداد و در فصل زمستان تا ساعت ۲۴ مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۵ اتحادیه صنفی در تهران، گفت: پلیس برای برخی از صنوف صلاحیت فردی، برای برخی دیگر صلاحیت انتظامی و برای برخی دیگر صلاحیت ترافیکی را نیز بررسی می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: خود فرد نیز باید صلاحیت اداره صنف مورد نظر را داشته باشد.

ذوالقدری همچنین از هیئات مذهبی و عزاداران حسینی خواست با پلیس در زمینه انتظامی، ترافیکی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.
منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار