هوشنگ کرمی با اشاره به اینکه تولید عسل در شهرستان بهار سالانه ۶۳ تن است افزود: از هر کلونی زنبور عسل به طور میانگین ۹ کیلو عسل برداشت می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 15 September 2019
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه در شهرستان بهار ۱۳۸ پرورش‌دهنده زنبور عسل وجود دارد گفت: از هر کلونی زنبور عسل به طور میانگین ۹ کیلو عسل برداشت می‌شود.

به گزارش فارس، کرمی با بیان اینکه طرح سرشماری کلونی‌های زنبور عسل از تاریخ ششم مهرماه آغاز خواهد شد اظهار کرد: این سرشماری تا تاریخ ۱۹ مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در مهرماه از کلونی‌های زنبور عسل در سطح استان سرشماری می‌شود ادامه داد: در شهرستان بهار ۱۳۸ پرورش‌دهنده زنبور عسل با ۷ هزار و ۴۲۴ کلونی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه از ۷ هزار و ۴۲۴ کلونی زنبورعسل ۴۰۸ کلونی از نوع جدید و ۱۶ مورد از نوع قدیمی است بیان کرد: کندو‌های نوع جدید چوبی هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید عسل در شهرستان بهار سالانه ۶۳ تن است افزود: از هر کلونی زنبور عسل به طور میانگین ۹ کیلو عسل برداشت می‌شود.

کرمی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش در زمینه مشاغل خانگی و زنان روستایی در رابطه با پرورش زنبورعسل برگزار شده است ادامه داد: پرورش زنبور عسل را می‌توان در اندازه کوچک و خانه‌های روستایی انجام داد.

وی معرفی تولیدکنندگان عسل برای دریافت شکر را یکی از حمایت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: تولیدکنندگان عسل شکر را با قیمت دولتی دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در ادامه به موضوع برداشت سیب زمینی در شهرستان بهار اشاره کرد و با بیان اینکه امسال ۶ هزار هکتار زیر کشت سیب زمینی قرار داشت افزود: سیب زمینی شهرستان بهار بیشتر مصرف تازه‌خوری دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد برداشت سیب زمینی در بهار انجام شده است تصریح کرد: امسال ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار