سیدمحمد پوروخشوری تأکید کرد: حداقل ۵۰۰ میلیون تومان برای این اتوبوس هزینه شده و تقریباً به ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، زیرا هزینه راننده، تعمیر، نگهداری و پشتیبانی را هم باید در نظر گرفت.
کد خبر: ۷۸۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 15 September 2019
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان از فعالیت کتابخانه سیار شهر همدان در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش فارس، پوروخشوری از راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: قبلا پنج دستگاه اتوبوس مطالعه در سطح شهر راه‌اندازی کرده بودیم که هم کار حمل و نقل را انجام می‌داد و هم باکس مطالعه داشت، اما اخیراً کتابخانه سیار نیز راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تملک زمین و ساخت کتابخانه هزینه زیادی دارد که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تصمیم به راه‌اندازی کتابخانه سیار گرفتیم.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه این ایده در هیات مدیره و شورای شهر مصوب شد خاطرنشان کرد: با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه جانمایی شد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس در مناطق فاقد کتابخانه فعال خواهد بود و در مناطق کم‌برخوردار و حتی بالای شهر فعالیت خواهد داشت افزود: برای راه‌اندازی این کتابخانه، اتوبوسی نوسازی و تجهیزات کتابخانه‌ای در آن نصب شد.

پوروخشوری از نصب دوربین مداربسته، تلویزیون، یخچال، Wi-Fi برای روی این کتابخانه خبر داد و اظهار کرد: این اتوبوس فعلا برای شهر همدان است که در صورت تأمین منابع دیگر می‌توان تعداد آن را افزایش داد.

وی تأکید کرد: حداقل ۵۰۰ میلیون تومان برای این اتوبوس هزینه شده و تقریباً به ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد، زیرا هزینه راننده، تعمیر، نگهداری و پشتیبانی را هم باید در نظر گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه این اتوبوس ابتدای مهرماه در سطح شهر فعال خواهد بود گفت: اتوبوس را تحویل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان داده‌ایم و نحوه اداره آن به عهده این مجموعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این کتابخانه سیار دیگر کارکرد حمل و نقلی ندارد تأکید کرد: این کتابخانه سیار عضوگیری می‌کند و به علاقمندان کتاب امانت می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار