استاندار تهران گفت: برای تسهیل پوشش خطوط حمل و نقل عمومی و آسان سازی دسترسی آحاد جامعه، خطوط متروی پایتخت از هفت به ۱۱ خط افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۸۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 15 September 2019

خطوط متروی تهران به ۱۱ خط افزایش می‌یابد

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران افزود: توسعه خطوط ریلی زیرزمینی در سطح این استان، اقدام بسیاری ارزشمندی است و باید بر اساس نقشه جامع و مطالعات آینده پژوهشی شروع شود.

وی یادآورشد: این مطالعات چهار هدف را دنبال می کند که شامل بهینه سازی خطوط، توسعه خط ها از هفت به ۱۱، گسترش قطارهای شهری در حومه پایتخت و افزایش خطوط اکسپرس می شود.

محسنی بندپی اظهارداشت: اکنون روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از طریق خطوط ریلی درون شهری جابجا می شوند و باید دسترسی عمومی به این ظرفیت را تا پنج میلیون نفر افزایش داد.

استاندار تهران گفت: راه اندازی خطوط به لحاظ فنی، اجرایی و مالی نیازمند ارائه اطلاعات تکمیلی است که باید توسط مشاوران آن ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فاصله ایستگاه ها ۸۰۰ متر محسوب می شود که این عدد باید به ۶۰۰ متر کاهش یابد، اگرچه بررسی پزشکی نشان می دهد که در تحرک پذیری مشکل دارند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در مطالعات لازم برای راه اندازی مترو، کاربری اراضی در نظر گرفته شود ادامه داد: این طرح در شبکه حمل و نقل ریلی شهری با رعایت نکات اعلام شده، مورد تصویب، تایید و بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در ادامه این جلسه اعلام کرد: اهداف ما در اجرای این طرح افزایش ظرفیت خطوط جدید و کاهش ترافیک است.

محمد تقی زاده اضافه کرد: باید شبکه تکمیلی خطوط اتوبوسی بی آر تی همزمان با خطوط مترو اجرا شود.

وی افزود: انتظار می رود در طرح بازنگری نقاط ضعف شناسایی، اعلام و نحوه رفع آن نیز گفته شود.

تقی زاده بر لزوم در نظر گرفتن کاربری اراضی در طراحی نقشه خطوط جدید مترو تاکید کرد و یادآورشد: حتما باید طرح جامع و طرح تفصیلی تهران در این طراحی مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: باید در این طرح، ارزیابی مالی، زمان اجرا و موضوع ذینفعان مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: احداث متروی اسلامشهر برای استانداری اهمیت دارد چون اغلب جمعیت این شهرستان به عنوان نیروی انسانی به تهران در رفت و آمد هستند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران نیز در ادامه این جلسه بر لزوم تفکیک استقلال سیاسی شهرستان های این استان از پایتخت در طراحی و گسترش خطوط مترو تاکید کرد و گفت: اینگونه به نظر می رسد که شهرستان ها در طراحی خطوط مترو، حومه پایتخت در نظر گرفته می شوند.

محسن علیجانی تاکید کرد: اجرای این خطوط نباید به گونه ای پیش برود که در آینده فکر کنیم استان تهران به سه استان تقسیم و البرز هم بخشی از آن محسوب می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز در این جلسه گفت: طی دو سال گذشته مطالعات بسیاری بر روی خطوط مترو انجام شده که در نتیجه آن بنا شده است خطوط ریلی درون شهری تهران به ۱۱ خط افزایش یابد.

محسن پورسیدآقایی افزود: منطقی که در توسعه خطوط ریلی حومه ای به کار رفته از ابتدا اشتباه بوده است، پیاده سازی مسافران متروی کرج – تهران در ایستگاه صادقیه برای تعویض قطار زمان تردد با قطارهای شهری را افزایش و مقبولیت این سیستم حمل و نقلی را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت خطوط متروی حومه و تهران- کرج با شهرداری نیست، تصریح کرد: از یک سال گذشته از وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان متولیان این شبکه تحویل خطوط ریلی حومه استان تهران را درخواست کرده ایم اما پاسخی دریافت نکرده ایم.

پورسیدآقایی در خصوص خط متروی اسلامشهر نیز بهترین نقطه اتصال متروی این شهرستان به پایتخت را ایستگاه عبدل آباد اعلام کرد و اظهارداشت: در این نقطه مسافران می توانند به پنج مسیر دسترسی داشته باشند.

در پایان این جلسه امتداد خط سه از آزادگان به سمت اسلامشهر تایید و تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار