رئیس شوراهای بخش مرکزی حمیدیه گفت: از روستاهای بخش مرکزی حمیدیه فقط به سه تا چهار خانوار روستایی تسهیلاتی برای تعمیر و یا احداث مجدد منازل سیل‌زده تعلق گرفت و به دهیاران روستاها گفتند تنها روستاییانی که مستحق‌تر هستند را برای احداث مجدد منازل معرفی کنند.
کد خبر: ۷۸۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 19 September 2019

حکیم جعفری جنادله درباره آخرین وضعیت مسکن سیل‌زدگان اظهار کرد: مسکن مردم 20 روستای حمیدیه در جریان سیل متحمل آسیب شدند و بیشترین آسیب‌ها در 7 روستا به وقوع پیوست چرا که آب مدت زیادی در منازل آنها ماند و به سرعت تخلیه نشد.

وی افزود: از بین این روستاها تنها روستاهای بیت حمدان ثلجه و آلبومروح بیشترین منازل احداثی برای سیل‌زده‌ها را داشتند و مابقی روستاها فقط با احداث دو تا سه خانه موافقت شد.

رئیس شوراهای بخش مرکزی حمیدیه با اشاره به نارضایتی اهالی روستاهای مسیرخسرج به دلیل عدم تایید منازل آن‌ها توسط کارشناس بنیاد مسکن جهت احداث و یا تعمیر گفت: تمام منازل روستایی از سیل آسیب دید و نیاز به تعمیر و یا احداث مجدد دارد اما تسهیلات بلاعوض و یا وام تعمییراتی منازل سیل‌زده به  تعداد انگشت شماری تعلق گرفت.

جعفری جنادله افزود: کارشناسان مسکن به روستاها که مراجعه کردند مثلاً متوجه می‌شدند کف اتاق‌های ساختمان فروکش کرده، چاله‌هایی از آب داخل ساختمان ایجاد شده و یا به دلیل رطوبت ناشی از سیل دیوار اتاق‌ها ترک برداشته است، اما در گزارش خود عنوان می‌کردند که این مشکلات از قبل بوده و نیازی به تعمیر ندارند.

وی با بیان اینکه منازل سیل‌زده در  روستاهای خسرج عوده، خسرج خلف، بیت شوکایه، حویش یک و دو نیاز به احداث مجدد دارند، گفت: در هر کدام از این روستاها تنها به سه تا چهار خانوار روستایی تسهیلاتی برای تعمیر و یا احداث مجدد منازل سیل‌زده تعلق گرفت و به دهیاران روستاها گفتند تنها روستاییانی که مستحق‌تر هستند را برای احداث مجدد منازل آن‌ها معرفی کند.

جعفری جنادله با تاکید بر اینکه  برخورد گزینشی  با خانوارهای سیل‌زده سبب ایجاد تنش در بین روستاییان شده است، عنوان کرد:  اکثر اهالی دار و ندار خود را برای تعمیر خانه‌های خود گذاشتند،  در برخی خانه‌ها  5 تا 6 خانوار زندگی می‌کنند اما تنها به دو خانوار تسهیلات تعمیراتی تعلق گرفت.

وی با رد بهره‌برداری کردن از منازل سیل‌زده تا یک ماه و نیم آینده، گفت: احتمال می‌دهم پایان آبان ماه امسال از منازل سیل‌زدگان روستایی بهره‌برداری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار