نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم عزاداری مدرسه صالحیه: آرمان‌های امام حسین(ع) در کربلا جهانی است.
کد خبر: ۷۸۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 21 September 2019

آرمان‌های امام حسین(ع) در کربلا جهانی است

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در مدرسه علمیه صالحیه اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود امام حسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه است، برای همه اهل عالم است و فرهنگ عاشورایی حضرت انسان های زیادی را وارد عرصه دین کرده است.

وی با بیان اینکه شعارهای اباعبدالله الحسین (ع) جهانی و بین‌المللی است، تصریح کرد: خدای متعال آینده جهان را متعلق به انسان های شایسته و مستضعفان عالم می‌داند و تأکید می‌کند مدیریت جهان به دست آنها خواهد بود و سیدالشهدا نیز برای تحقق آرمان‌های جهانی و بین‌المللی خدا قیام کرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رسالت بسیاری از پیامبران الهی، منطقه‌ای و قومی بوده اما رسالت نبی مکرم اسلام (ص) جهانی بوده است و از این رو رسالت امام حسین (ع) نیز جهانی است چرا که برای اصلاح و تحقق کامل آرمان‌های رسول خدا قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه بیان کرد: شاید این طور تصور شود که چگونه با وجود این همه سلاح پیشرفته که در اختیار مستکبران عالم است می‌توان متصور بود که جهان به دست مستضعفان و انسانهای شایسته قرار می‌گیرد؟ خدای متعال می‌فرماید من اراده کرده‌ام این هدف محقق شود، و قطعا این گونه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند اراده کرده است که نور الهی عالم را فرا بگیرد، به تشریح آرمان‌های اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و گفت: امام حسین (ع) نشان داد که برای آرمان‌های الهی قیام کرده است و به خاطر همین بر اساس رضای خدا قیام کردند و از خدا می‌خواهد آنچه مورد رضایت اوست، برایشان پیش بیاورد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: وقتی از امام حسین (ع) برای یزید بیعت می‌خواهند حضرت می‌فرماید من از خاندان نبوت و وارث پیغمبران هستم و کاملاً عقبه خود را معرفی می‌کنند و در مقابل عقبه یزید را که فرعون، نمرود، ابوسفیان و معاویه است را نیز معرفی می‌کنند و می‌فرمایند یزید شراب خوار است و به ناحق خون می‌ریزد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: سیدالشهدا سپس می‌فرمایند هر کسی شباهتی با من دارد با هر کسی که شباهتی به یزید دارد، بیعت نمی‌کند و این نسخه حضرت برای همه دوران‌ها و همه زمان‌هاست و تکلیف امروز ما را نیز روشن کرده است.

وی اظهار کرد: مخاطب رسول گرامی اسلام (ص) همه انسان‌های اهل عالم هستند و امام حسین (ع) برای این فرهنگ چراغ هدایت می‌شوند و بخاطر همین رسالت حضرت همانند جدشان، پیغمبر (ص) جهانی و برای همه اهل عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) دو قطبی حق و باطل را مشخص کردند، تصریح کرد: باید دو قطبی حق و باطل را در جامعه به خوبی مشخص کنیم. دو قطبی‌سازی جامعه کار غلطی است و همه باید در یک صف باشیم اما باید دو قطبی حق و باطلی که امام حسین (ع) مشخص کرده‌اند را دنبال کنیم و همواره حامی حق و دشمن باطل باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار