تکیه بر نیروی جوان و متخصص در شرکت آب و فاضلاب زابل
کد خبر: ۷۸۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 22 September 2019

تابناک : مشکلات شبکه آب و فاضلاب در شهر زابل از دیرباز مورد گلایه مردم بوده است ، این معضلات که در حال حاضر با توجه به کار جهادی و تکیه بر نیروهای جوان و متخصص در حال رفع می باشد ، حاصل فرسوده بودن شبکه چه در بخش آب و چه در بخش فاضلاب می باشد  و مشکلاتی را هر ازگاهی برای شهروندان بوجود می آورد.

به گزارش تابناک از زابل ، در بخش آب ، شبکه آب شرب شهر زابل نزدیک به 50 سال عمر دارد و در بخش فاضلاب نیز شبکه دفع فاضلاب شهر زابل یکی از قدیمی ترین شبکه های فاضلاب کشور است  و عمر لوله های آن به پایان رسیده است و رفع این مشکل نیاز به همت و اعتبارات ویژه ای دارد.

شاید خواننده فکر کند که در شرایط بد اقتصادی کشور ناشی از تحریم های ظالمانه و نبود اعتبار کافی جهت رفع مشکلات ، کارشناسان و کارگران دست روی دست گذاشته و در پی رفع مشکلات نیستند ، اما شواهد نشان میدهد که اینچنین نیست و کارشناسان خبره شرکت آب و فاضلاب زابل بصورت شبانه روزی در حال تلاش جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و رفع مشکلات احتمالی هستند.

افزون بر توسعه و یا اصلاح شبکه آب و فاضلاب در نقاط مختلف شهر ، تکیه بر نیروهای نخبه بومی و جوان موجب شده تا مشکلاتی که سالها به یک معضل اساسی می ماند نیز مورد توجه قرار گیرد

ازجمله این اقدامات می توان به هم سطح سازی منهول های فاضلاب که سالهای سال مورد گلایه مردم در کوچه و خیابان های مختلف شهر بود ، امروزه با کار شبانه روزی در حال رفع می باشد و اغلب نقاط شهر این مشکل مرتفع شده است.

انسداد شبکه ناشی از رسوبات انباشته شده چند سال گذشته نیز  از جمله این مشکلات بوده که در حال حاضر با کار مداوم که اغلب در غالب شیف های شبانه ( به جهت جلوگیری از بروز مشکلات ترافیکی ) در حال انجام می باشد و بخش اعظمی از مشکلات قبلی را رفع کرده است .

یکی از دیگر گلایه هایی که همیشه مورد اعتراض مردم زابل بود ، بحث کمبود فشار آب در منازل و لزوم استفاده اجباری از پمپ آب بود که در دو سال گذشته با مجموع اقداماتی که صورت گرفت ، در حال حاضر کمتر این گلایه مطرح شده است.

افزون برآن سایر اقدامات از جمله رفع بوی بد از میدان امام حسین ، تحقیقات گسترده جهت رسیدن به راه حلی برای کاهش هزینه های اصلاح شبکه فاضلاب و درنهایت رسیدن به راه حلی علمی و بروز دراین زمینه ، که با تکمیل تحقیقات اصلاح شبکه بدون حفاری طول مسیر را عملیاتی کرد.

آنچه در این شرکت رخ داده و موجب شده است در مقابل انبوه مشکلات مالی و نبود اعتبارات برای کارهای عمرانی ، عملکرد نسبتا مطلوبی را شاهد باشیم ، اتکا به نیروی جوان و متخصص در بخش های مختلف این شرکت می باشد که باید مورد توجه سایر دستگاه های دولتی نیز قرار گیرد.

لازم بذکر است یکی از معضلات اصلی شهر زابل بحث فرسوده بودن شبکه فاضلاب این شهر می باشد و همانطور که بیان شد با توجه به اتمام عمر لوله ها هرازگاهی شاهد نشست شبکه و انسداد آن هستیم که می طلبد نمایندگان مجلس و سایر مدیران ارشد استانی دراین زمینه ورود کرده و با تامین اعتبار ، این مشکل را از پیش روی شهروندان زابلی بردارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار