استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با بیان اینکه امسال جاده پایانه برکت از راه مهران جدا می‌شود، گفت: پل ۵۵ کنجانچم به طول بیش از ۱۰۰ متر در روزهای آینده آماده تردد زائران اربعین حسینی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 24 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی درباره خدمات ستاد اربعین به زوار، در حاشیه دوازدهمین نشست اربعین در محل وزارت کشور اظهار کرد: برای آسانی تردد زائران اربعین تونلی به طول ۵۰ متر ساخته شده که امسال در شرایط اضطراری از آن استفاده می شود، کار ساخت تونل دیگری به طول ۸۵۰ متر نیز آغاز و تاکنون حفر بیش از ۳۰۰ متر آن انجام شده که اربعین سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

او ادامه داد: پل بسیار مهم و راهبردی به نام «پل ۵۵ کنجانچم» به طول 100 متر نیز برای تردد زوار اربعین ساخته شده که در روزهای آینده آماده می‌شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: کار بزرگی در اطراف مهران انجام شده است همان طور که سال گذشته هم شاهد بودیم، در پایانه برکت مشکل و گره سخت ترافیکی هم برای ورود اتوبوس‌ها و هم برای خروج آن‌ها وجود داشت که این مساله باعث هرج و مرج در قیمت‌ها و حمل و نقل مسافران و زوار شده بود.

استاندار ایلام افزود: امسال دو تا سه کار بزرگ و مهم انجام شد، نخست، کنار گذر غربی مهران به طول ۱۲ کیلومتر که از سال گذشته کار ساخت آن آغاز شده بود تا هفته آینده آسفالت آن کامل می‌شود و کار دیگر اینکه زیرگذر بزرگ و مستحکمی در ادامه کنار گذر غربی مهران احداث شد که با این کار به طور کلی راه پایانه برکت از جاده پایانه مرزی مهران جدا و گره کور ترافیکی طول مسیر حذف می‌شود.

او عنوان کرد: همچنین راه دیگری به پایانه برکت از کنارگذر شرق مهران ساخته شد بنابراین پایانه برکت دو راه جدید و کامل مجزا دارد هم از پل زائر و هم از خود شهر تا پایانه مهران که این اقدامی بزرگ بود که در آنجا انجام شد.

سلیمانی دشتکی افزود: بخش خصوصی و خیران را دعوت کردیم که کار بسیار خوبی انجام دادند و بیش از ۱۰ هزار متر مربع سایه‌بان در پایانه مرزی مهران ساختند و با توجه به فصل گرما این کار برای زوار بسیار کارساز خواهد بود.

استاندار ایلام بیان کرد: افزون بر این، بیش از ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه برکت، پایانه مهران و پارکینگ اربعین ایجاد شد که اضافه بر سرویس‌ های بهداشتی قبلی است؛ همچنین توانستیم در آن طرف مرز هم خدمات خوبی فراهم ایجاد کنیم زیرا زیرساخت‌های آن طرف مرز برای زوار ما کافی نبود.

وی ادامه داد: در آن سوی مرز حدود دو هزار مترمربع در پایانه‌های عراق کار زیرسازی انجام و نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ کامیون شن برای آنها فرستاده شد و چندین گروه جهادی و ارتش در آنجا کار زیرسازی انجام دادند و حدود یک هزار و ۲۰۰ متر جاده ترانزیتی جدا نیز ساخته شد که زوار کشور در آن طرف مرز مشکل نداشته باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: ۱۰۶ چشمه سرویس بهداشتی در آن طرف مرز و در بدره عراق آماده شده است، حتی تعدادی سایه‌بان‌ها هم در آنجا ایجاد شده تا زوار مشکلی نداشته باشند.

استاندار ایلام اظهار کرد: قول‌هایی که به پیمانکاران داده‌ایم به یقین در روزهای آینده عملیاتی می‌شود؛ نزدیک به ۵۹ میلیارد تومان اعتبار اربعین‌ ابلاغ و حدود ۳۰ میلیارد تومان اضافه بر این مبلغ از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان کمک شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار