رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: هشدار عماد افروغ درباره عواقب مذاکره ایران و آمریکا/شوخی قاضی سراج در مورد شغل آینده‌اش/واکنش «حناچی» به نگرانی خانواده شهدا از حذف کلمه شهید و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 24 September 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جزئیات یکی از بزرگترین پرونده‌های زمین خواری کشور

یک منبع آگاه درباره زمین خواری شهرک غرب تهران به فارس گفت: اراضی مذکور در قسمت جنوب شرقی شهرک غرب تهران و تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و چمران و در جنوب خیابان ایران‌زمین واقع شده و قسمتی از بوستان ایران‌زمین و بزرگراه شهید همت را در برمی‌گیرد. مساحت اراضی مورد نظر نزدیک به ۸۵ هزار مترمربع بوده و شامل ۱۹ قطعه مجزاست. حداقل ارزش اراضی موردنظر در حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که البته در صورت تغییر کاربری اراضی به تجاری با توجه به موقعیت ویژه آن، این مقدار تا چندین برابر قابل‌ افزایش است، ضمن آنکه در صورت انجام ساخت‌وساز در آن‌ها ارزش ‌افزوده فراوانی نصیب زمین‌خواران می‌شد. در سال‌های اخیر، با گذشت چند دهه از زمان اجرای مقررات اصلاحات ارضی، عده‌ای از افراد با سوءاستفاده از ظرفیت قوانین و مقررات مربوط به اصلاحات ارضی اقدام به تصاحب اراضی مذکور کردند. با تصمیمات اتخاذشده در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تهران و پیگیری وزارت اطلاعات تاکنون برای حجم قابل‌توجهی از اراضی سند مالکیت به نام دولت صادرشده است.

توصیه زیباکلام به اصلاح طلبان

یک فعال اصلاح طلب گفت: مشروط کردن و عدم مشارکت عملا در میانگین نرخ مشارکت تاثیری ندارد و تنها حسن آن خالی کردن میدان برای کسانی است که در کلان شهر‌ها مشتاق کاهش مشارکتند؛ بنابراین، اصلاح طلبان نباید میدان انتخابات را برای آن‌ها خالی کرد.

مصباحی‌مقدم: خاک زیر پای گربه را هم وارد کردیم!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان مثال کشور ایران یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ پا در جهان است و یا خوراک حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در داخل کشورمان تولید می‌شود و واردات این کالا‌ها به کشور معنایی ندارد، اما ثبت سفارش انجام و این کالا‌ها وارد کشور می‌شوند. مصباحی مقدم همچنین به واردات کالا‌هایی عجیب به کشور خبر داد و گفت: حتی خاک زیر پای گربه به کشور ما وارد می‌شود که این‌ها نشانه عدم رعایت چهارچوب‌های تعیین شده در سیاست‌های ابلاغی و قانون برنامه ششم توسعه در این خصوص است. وی با انتقاد از اینکه آیین نامه‌های مربوط به قانون برنامه معمولاً با تاخیر تصویب می‌شوند افزود: حتی در مواردی شاهدیم که آئین نامه‌ای بعد از گذشت یک سال همچنان ابلاغ نشده است. هرچند غالب آیین نامه‌ها تصویب شده اند، در برخی موارد هم این اتفاق نیفتاده و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان رقم زده است.

هشدار عماد افروغ درباره عواقب مذاکره ایران و آمریکا

عماد افروغ مدرس دانشگاه با اشاره به عواقب مذاکره ایران و آمریکا، اظهار داشت: توافقی صورت گرفت و به رغم همه کم و کاستی‌ها و نقد‌هایی که می‌توان بر آن توافق وارد کرد، به هرحال به امضای کشور‌های ذیربط رسید. آمریکا یک طرفه خارج شد و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند. با این شرایط چه توجیه و ضمانتی می‌تواند داشته باشد که ما دوباره وارد مذاکره شویم و مجددا به همان ماجرای قبل گرفتار نشویم. هیچ توجیهی ندارد که وارد توافقات جدید شویم. وی ادامه داد: اگر ایران خدای نکرده این توافق را بپذیرد، یعنی از مواضع خود عقب نشینی و ملت شریف ایران را خوار کرده است. حاکمان نماینده مردم هستند و باید گوش به فرمان آن ارزش‌های انقلاب مردم، قانون اساسی و نظام جمهور‌ی اسلامی باشند و بیخود نمی‌توانند خودکامه عمل کنند. نماینده ادوار مجلس گفت: به هیچ وجه نه آن‌ها زیر پای توافق جدید خواهند رفت و نه مجاز هستند که زیرپای توافق جدید بروند، مخصوصا این که مشخص است، از توافق جدید بوی هسته‌ای به مشام نمی‌رسد بلکه بوی تسری مذاکرات هسته‌ای به آن نیروی اصلی بازدارنده کشورمان یعنی سلاح‌های موشکی به مشام می‌رسد.

شوخی قاضی سراج در مورد شغل آینده‌اش

مراسم تودیع ناصر سراج از ریاست سازمان بازرسی کل کشور در روز‌های گذشته در حالی برگزار شد که خود او در این مراسم حضور نداشته است. محسنی اژه‌ای نیز در این باره گفته بود معلوم نیست چرا سراج در این مراسم حضور نداشته است و توضیحی دیگری درباره چرایی عدم حضور او در این مراسم نداده است. خبر عدم حضور او در مراسم تودیع بازتاب قابل توجهی پیدا کرد. برخی رسانه‌ها عدم حضور او را ناشی از دلخوری‌اش از این تصمیم عنوان کردند، اما همزمان در محافل غیر رسمی شایعه بازداشت او مطرح شد.

رویداد۲۴ در پی انتشار خبر احتمال بازداشت ناصر سراج با او تماس گرفت و او در گفت‌وگوی تلفنی با رویداد۲۴ در واکنش به این شایعه گفت: می‌بینید که الان با شما صحبت می‌کنم. آیا از زندان درحال مکالمه هستم؟ رئیس پیشین سازمان بازرسی کل کشور درباره دلایل عدم حضورش در مراسم تودیع خود گفت: من مرخصی رفته بودم و مشهد بودم. سراج در مورد اینکه آیا دلیل عدم حضور او دلخوری به دلیل برکناری بوده یا خیر؟ گفت: چیز خاصی نبود. سراج بدون اشاره به نام سایت گفت: در سایت از همه کسانی که در مراسم تودیع حضور داشتند، تشکر کردم. او در پاسخ به این که «آیا حکم مشاوره رئیس قوه قضاییه که از سوی اژه‌ای در مراسم تودیع مطرح شده بود صحت دارد؟» گفت: بله. من از قبل هم سمت مشاور رئیس قوه قضاییه را داشتم. قاضی سراج در مورد اینکه آیا قرار است در جای دیگری مشغول به کار شود، به کنایه گفت: من هشت تا شغل دارم!

پای متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای به مجلس باز شد

غلامرضا حیدری نماینده تهران امروز در تذکری با اشاره به ماجرای مازیار ابراهیمی گفت: بر اساس اظهارات وزیر اطلاعات کسانی که به عنوان متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای به اعترافات تلویزیونی در صداوسیما واداشته شده بودند بی‌گناه بوده اند. ضمن تشکر باید از ایشان پرسید آن بازجو یا کارشناس چگونه دچار این اشتباه فاحشی شدند. در این قبیل اشتباهات حق الناس چه می‌شود؟ قانون اساسی چه می‌شود؟ خدشه به دستگاه‌های امنیتی و ضربه به اعتماد عمومی چه می‌شود؟ عباس گودرزی نماینده بروجرد، در تذکری گفت: این چه ولنگاری است در بحث قیمت بلیت هواپیما شاهد هستیم؟ صبح یک قیمت است، ظهر یک قیمت و شب هم یک قیمت دیگر. به والله این مردم گناه دارند. آن آقایی که پول دارد، گلایه نمی‌کند. شایسته نظام و دولت نیست، باید به وضع مردم رسیدگی کنید.

توئیت طعنه‌آمیز ترامپ به «دختر اقلیم»

ترامپ که دیروز با «بی محلی» از کنار «گرتا تونبرگ» فعال شانزده ساله محیط زیستی اهل سوئد گذشت و وی را عصبانی کرد، در توئیتی با طعنه نوشت: به نظر می‌رسد این دختر جوان بسیار خوشحال است و منتظر آینده‌ای روشن و شگفت‌انگیز است. این در حالی است که دختر اقلیم در پنل محیط زیستی سازمان ملل سخنانی علیه رهبران جهان از جمله ترامپ که به محیط زیست توجه نمی‌کنند، بیان کرد و ترامپ بدنی صورت جوابش را داد.

واکنش "حناچی" به نگرانی خانواده شهدا از حذف کلمه شهید

شهردار تهران در واکنش به نگرانی خانواده شهدا از حذف کلمه شهید از تابلو‌های شهر گفت: فضای مجازی قابل کنترل نیست و چندین نفر در آلبانی و تل آویو نشسته‌اند و سعی می‌کنند، عامل تفرقه شوند و اخبار کذب تولید می‌کنند. مطمئن باشید اخبار صحت ندارد و هم شهرداری و هم سایر ارگان‌های کشور به موضوع شهدا حساس هستند. / ایسنا

چه کسانی همراه روحانی به نیویورک رفته‌اند؟

رئیس‌جمهور، صبح دوشنبه به‌منظور حضور و سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری غلام‌حسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه، روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند./فارس

انتقاد تند از دستمزد مداحان از تریبون مجلس

محمدرضا صباغیان، در پاسخ به هجمه برخی واعظان و مداحان به مجلس به بهانه شفاف شدن آرا گفت: آقای مداحی از مجلس شفافیت را خواستار شده است، من خواهش می‌کنم آقایان حرمت مجلس را نگه دارند. هرچند ممکن است درخواست شفافیت از مجلس حق باشد، باید حرمت مجلس رعایت شود. پرسش من این است که همین آقایان واعظ و مداح برای منبر رفتن چقدر پول می‌گیرند. در حوزه انتخابیه من برای ۴۵ دقیقه، چند میلیون پول می‌گیرند، چرا به جای تهمت زدن به مجلس به مسائل مربوط به خودشان نمی‌پردازند. شفافیت را از خود آغاز کنند. خط اعتباری نه به دار است نه به بار. علی لاریجانی هم در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی دباره خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری گفت: هرچیزی را باید سرجای خودش بحث کرد اصلا خط اعتباری وجود ندارد. الان این بحث را شما می‌گویید و در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در حالی که نه به دار است نه به بار.

با دوگانه انقلابی ـ غیرانقلابی، بسیاری از برزگان نظام طرد شدند

مسیح مهاجری گفت: با تقسیم بندی و دوگانه سازی انقلابی- غیرانقلابی، بسیاری از بزرگان نظام طرد شدند. منظور از رجل سیاسی و مذهبی این نیست که فرد فقط نماز خواندن بلد باشد یا در هیات‌های مذهبی برود. برخی افراد که شورای نگهبان تایید صلاحیت کرد نه رجل سیاسی بودند نه مذهبی. افرادی از سوی شورای نگهبان تأیید شدند، رئیس‌جمهور هم شدند و کل مملکت را هم به هم ریختند. وقتی می‌گویم در برخی مواقع شورای نگهبان هم خیلی بد عمل کرد این یکی از همان موارد است. بنی‌صدر کیش شخصیت داشت و خیلی از افراد حاضر نبودند در کنار او نخست‌وزیر باشند. نخست‌وزیری شهید رجایی هم شجاعت او بود هم ایثارش. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری مجموعه روحانیت و جامعه مدرسین نسبت به بنی‌صدر گرایشی نداشتند، اما تعدادی از او حمایت کردند.

به خاطر فشار مافیای خودرو از سلامت مردم عدول نکنیم

بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل نود گفت: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از موافقت با حذف الزام به نصب فیلتر دوده از سوی ایران خودرو دیزل گفت: نباید به خاطر فشار مافیای خودرو از سلامت مردم عدول کرد. به گفته او، به نظر می‌رسد اراده‌ای برای به روز کردن صنعت خودرو نیست و دلیلش هم فضای انحصاری است که بر صنعت خودرو حاکم شده است. قوه قضاییه اگر بخواهد به این موضوع ورود کند باید مدیرانی که در ۶ سال فرصت داشتند و این فرصت را از دست دادند محاکمه کند.

حسین شریعتمداری: ملاقات با مکرون اهانت به مردم ایران بود

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: در خبر‌ها آمده که قرار است آقای روحانی با جانسون نخست وزیر انگلیس دیداری داشته باشد که امید است برای حفظ جایگاه جمهوری اسلامی و پاسداشت عزت نظام این ملاقات را لغو کنند. حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس، درباره ملاقات روحانی با رئیس جمهور فرانسه در نیویورک گفت: ملاقات آقای روحانی با ماکرون ساعتی پس از آن صورت گرفت که فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک و بی آنکه هیچ سند و نشانه و یا قرینه‌ای داشته باشند، ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: از این روی؛ کمترین انتظار از آقای روحانی این بود که برای حفظ حرمت و عزت ایران اسلامی از ملاقات با رئیس جمهور فرانسه خودداری کند. ممکن است گفته شود که این ملاقات قبل از صدور بیانیه مشترک سه کشور اروپایی برنامه ریزی شده بود که این عذر بدتر از گناه است چرا که لغو این ملاقات بعد از صدور و انتشار بیانیه خصمانه تروئیکای اروپایی ضرورت پیدا کرده بود و ملاقات آقای روحانی با ماکرون غیر از نادیده گرفتن عزت جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی: ساخت سریال شمس تبریزی شرعاً جایز نیست

اخیرا درخواستی از آیت‌الله مکارم شیرازی پیرامون ساخت سریالی در موضوع شمس مطرح شده ‌است. مباحثات با توجه به لزوم طرح بحث‌های مختلف پیرامون جریان‌های فکری دینی و حوزوی این متن نامه و پاسخ معظم‌له را منتشر می‌کند.
متن استفتاء بدین شرح است؛
بسمه تعالی شأنه
وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ ۚ. وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
محضر مبارک ملاذ الانام و حجت‌الاسلام مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادام‌الله ظله الوارف.
سلام علیکم و رحمة الله
طبق اخبار واصله از خبرگزاری‌های معتبر رسمی با نهایت تأسف مطلع شدیم سریالی در سطح ملی و با استفاده از بودجه‌های دولتی در قالب تیم هنری پیشرفته و کارگردان مطرح و بازیگران شاخص برای نمایش و بزرگداشت شخصیت شمس تبریزی در دست ساخت و اقدام می‌باشد.

با توجه به فساد عقیده شخص مزبور و عقاید پلید او که از اقطاب و اعلام صوفیه خبیث بوده و عبارات هتاکانه این ضال مضل در تنقیص شخصیت مقدس حضرت صدیقه‌ی طاهره (س) که در مؤلفات منسوب به او، موسوم به مقالات شمس موجود می‌باشد و همچنین با التفات به عواقب و لوازم خطرناکی که انتشار و پخش این سریال بعد از اتمام ساختش از سیمای جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت، استدعای اینجانبان که از طلاب حوزه علمیه قم هستیم این است که عنایت لازم را معظم‌له جهت توقف هرچه سریع‌تر این مسئله‌ی خطرناک مبذول فرمایند. طول عمر با عزت و سلامت آن بزرگ‌مرزبان اعتقادات حقه شیعه و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت را از جانب خداوند متعال خواستاریم.
وما علینا الاّ البلاغ المبین
بسمه تعالی، با سلام
با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. همیشه موفق باشید.
۹۸/۶/۲۸ (ناصر مکارم شیرازی)

آیت‌الله نوری همدانی هم با ساخت سریال شمس تبریزی مخالف است

معی از طلاب حوزه علمیه قم نظر حضرت آیت الله نوری همدانی را درباره ساخت سریال شمس و مولانا جویا شدند و این مرجع تقلید نظر خود را در این زمینه اعلام کرد.
متن سؤال طلاب و جواب حضرت آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است:
محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته
به استحضار می‌رساند طبق اخبار منتشرشده قرار است سریالی درباره شمس و مولانا تهیه گردد و برای این موضوع از هنرمندان و کارگردانان مطرح دعوت شده است تا در سطح ملی و فراملی پخش گردد؛ استدعا دارد نظر مبارک را پیرامون این موضوع مرقوم بفرمایید.
جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

پاسخ حضرت آیت الله نوری همدانی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
این دونفر نامبرده از اعیان صوفیه می‌باشند و ما برای این مطلب مدارک مقتضی از کتاب‌های خودشان داریم.
اساسا فرقه صوفیه یکی از فرقه‌های ضاله و مضله می‌باشند که با تشکیلات قطب سازی و مرشد بازی به جنگ اسلام ناب که اسلام قرآن واهل بیت (ع) است آمده اند و حضرت صادق (ع) درباره صوفیه فرموده اند انهم اعدائنا یعنی آن‌ها دشمنان ما هستند.
ترویج آن‌ها به هر شکلی باشد جایز نمی‌باشد و حرام است.
حسین نوری همدانی

علی مطهری: تعطیلی روز‌هایی مانند هشتم ربیع به ضرر کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تعطیلی روز‌هایی مانند عاشورا وضعیت متفاوتی دارد، اما تعطیلی روز‌هایی مانند هشتم ربیع به ضرر کشور و آن مناسبت است. علی مطهری بیان کرد: فلسفه تعطیلی یک روز بزرگداشت آن روز است، اگر بخواهیم یک روز را بزرگ بداریم، بهتر است آن روز تعطیل نباشد تا روزنامه ها، مجلس، وزارتخانه ها، مدارس و دانشگاه‌ها دایر باشند و بتوانند علت بزرگداشت آن روز را تشریح کنند. وی افزود: تعطیل کردن این روز منجر به این می‌شود که برخی به شمال کشور سفر کنند و تعدادی نیز در خانه به استراحت بپردازند، البته تعطیلی روز‌هایی مانند عاشورا وضعیت متفاوتی دارد، اما تعطیلی روز‌هایی مانند هشتم ربیع به ضرر کشور و آن مناسبت است. مطهری ادامه داد: هشتم ربیع الاول که اکنون تعطیلی آن تصویب شده، مجاور با روز نهم ربیع الاول است و عده‌ای در این شب مراسمی را برگزار می‌کنند که با وحدت اسلامی منافات دارد و اتحاد مسلمانان را به خطر می‌اندازد، تاکنون هر میزان تلاش شده تا این مراسم کمرنگ شود با تعطیلی روز هشتم ربیع باز هم این مراسم پررنگ می‌شود.

آیت الله جنتی: بی تعارف به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که این‌ها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند. آیت‌الله جنتی رهبری تصریح کرد: اما مردم نباید بی تفاوت باشند و نباید اجازه دهیم که ناامید شوند. مردم باید مطالبه گر باشند، چون اگر ایستادند و مطالبه گری کردند دیگران مجبور می‌شوند به حرفشان گوش دهند؛ هر چند بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که این‌ها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم. وی با تأکید بر اینکه هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی سبب شد ترامپ در برابر ایران عقب نشینی کند، گفت: امروز دوران ما دوران خوب و عجیب و غریبی است. امروز در یمن مردم ایستادگی کردند و با موشک تشکیلات آرامکو را هدف قرار دادند و این نتیجه ایستادگی است که قدرت لعنتی آل سعود را تضعیف کرده است.

انتقاد شدید لاریجانی از صداوسیما: علی‌عسکری شخصا رسیدگی کند

علی لاریجانی: این که در رادیو و تلویزیون بدون توجه به سوابق این لایحه طوری مطرح می‌شود که گویی که انگار یک روزه این لایحه به مجلس آمد و با عجله تصویب شد، کاری ناصواب و ناعادلانه است. حداقل زحمت بکشید ابعاد مسأله را بفهمید و بعد وارد کار شوید. تأسف‌آورتر از موضوع فوق برخی هزل‌گویی‌های مجریان تلویزیون در مورد این لایحه است. هیأت نظارت بر رفتار صدا و سیما باید به این موضوع رسیدگی کند. قانون‌گذاری کار جدی حکومت است. صدا و سیما موظف است که فرهنگ فانونی را در جامعه رشد دهد، نه اینکه با سخنان تمسخرآمیزی مثل اینکه «مجلس رکورد زد» حرف‌هایی غلط مطرح کند. رئیس قوه مقننه اظهار کرد: حکمرانی در سطح قانون‌گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دست‌آویز یک مجری کم اطلاع شده و آن را وسیله هجوگویی قرار داده و «هِر و کِر» راه بیندازد. متأسفانه برخی از نمایندگان در زمینه انتقاد به لایحه تجارت شأن مجلس را رعایت نکردند. به هر حال از رئیس محترم صدا و سیما می‌خواهم به این وضع نابسامان شخصا رسیدگی کند. وظیفه صدا و سیما در حکمرانی خوب این است که زمینه تحقق قانون را فراهم کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار