تابناک / در پاسخ به مطلب درج شده در کانال خبری نیکان املش تحت عنوان «آرامستان املش !!!» ارائه توضیحات زیر و پاسخ به شبهات مطرح شده ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۷۸۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 25 September 2019

تابناک / در پاسخ به مطلب درج شده در کانال خبری نیکان املش تحت عنوان «آرامستان املش !!!» ارائه توضیحات زیر و پاسخ به شبهات مطرح شده ضروری به نظر می رسد.

 

شهرداری املش با فلسفه باز آفرینی شهر و اصلاح ساختار کاربرهای غیر فعال ومنفعل شهری اقدام به مطالعه نقاط بافت های ناکارآمد نموده است.

درطول این مدت با ارایه ۳طرح درکارگروه باز آفرینی شهری که زیر نظر واحد بازآفرینی سازمان راه و شهرسازی نظارت میشود مورد پذیرش قرار گرفته که شامل پارک بازار در مکان دفن زباله قبلی در منطقه کیازنیک و دومی پیاده راه مرکز شهر و سومی هم همسطح سازی آرامستان املش باهدف توسعه فیزیکی آرامستان و پیگیری به دلیل ناهمواربودن وضع موجود برای آینده است .

باتوجه به مسائل بهداشتی ،زیست محیطی واجتماعی که برای تعیین مکان آرامستان وجود دارد امکان نقل و انتقال میسر نبوده و بایستی فکری بحال بازسازی و احیای این مکان فعلی با نگاهی که حداقل آسیب پذیری را برای مجاورین داشته باشد ، که دراین راستا در فاز اول اقدام به طراحی طرح همسطح سازی مکان آرامستان وطرح آن درجلسه ای با حضور مدیر کل اوقاف استان و امام جمعه قبلی در دفترامام جمعه املش همراه با بازدید میدانی از آرامستان و معرفی مشاور سازمان اوقاف و هماهنگی مشاور طرح شهرداری با سازمان اوقاف اقدام نموده است و بعد از آن هم مجددا جلسات رفع نواقص طرح برگزار شد و حتی یک جلسه با نماینده محترم شهرستان هم گذاشته شد وبعد از تشریف فرمائی امام جمعه محترم ، در مراسم عید غدیر از شهرداری خواستند که بحث هم سطح سازی قبور آرامستان را انجام دهند که زائرین محترم به سهولت بتوانند برسرقبور امواتشان حاضرشوند .

 

لازم دیدم خدمت شما برادرگرامی عرض کنم مساحت محوطه آرامستان که در سالهای ماضی از اداره اوقاف تحویل گرفته شده ۱۳ هزار مترمربع بوده که اوقاف سند داشته و اگرشهرداری در فاز اول بتواند با توجه به اختلاف ارتفاع قبور باسطح خیابان اصلی با اجرای طرح هم سطح سازی درمساحت ۱۳ هزار مترمربع مجددا یک طبقه قبر تولید شود نیاز شهر را برای سالهای آتی تامین میکند و در فاز دوم با توجه به بررسی های بعمل آمده از خانواده مرحوم یحیی پور صوفی مشخص شد که آقای محمد صوفی آخرین ورثه از خانواده یحیی پور و فرزندش علی صوفی پای واگذاری این ملک را بعنوان ثلث اموال جدشان به دفتر آیت الله اشکوری واگذار کردند و نماینده ایشان چندین بار درگذشته و حال هم به فرمانداری و شهرداری مراجعه داشته جهت دریافت وتملک زمین !!! .باتوجه به تلاش شهرداری برابر قانون امور آرامستانها که زیرمجموعه شهرداریهاست توانسته این ملک رو حفظ کند و درمورد جزئیات این مطالب هرکدام از شهروندان اطلاعاتی خواستند میتوانند به شهرداری مراجعه واطلاعات کافی را دریافت نمایند .

 

اما مدیر کانال و سایت خبری نیکان املش !درمورد نحوه اداره دخل و خرج آرامستان فرمودید : اولا باید عرض کنم که مدیریت شهرداری براساس مدارک ، قانون و شفافیت است وآرامستان حساب جدا دارد و ۶ نفر نیرو در آنجا مشغول خدمت هستند و شهرداری فقط هزینه های دفن و کفن و خدمات را براساس مصوبه شورای شهر دریافت میکند و بابت بهای زمین رقمی دریافت نمیکند و هزینه ها ی دریافتی برای آماده سازی ، ساخت قبور ، مصالح ، تغسیل و… انجام میشود و همه این ارقام به حساب آرامستان واریز میشود که از درآمد حاصله به پرسنل ،حقوق و مزایا و خرید مایحتاج آرامستان شامل بلوک ، شن ، سیمان ، کفن ، صدروکافور ، هزینه های جانبی شامل آب و گاز و تلفن و سوخت و تعمیرات و نگهداری ابنیه و امکانات میشود . درواقع ماهانه بالغ بر ۱۵ میلیون تومان حقوق و بیمه پرسنل جدای از هزینه های جانبی پرداخت میشود که در طول سال بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان فقط حقوق پرسنل آن است که شبانه روز درخدمت شهروندان هستند .طبق قانون باید روزانه ۸ ساعت کارکنند اما بیش از ۱۲ ساعت انجام وظیفه میکنند و بعضاً نیمه های شب هم درخدمت مردم هستند .

ازبابت نقد عملکرد شهرداری از شما تشکر میکنم هرچند میتوانستید اطلاعات تان را کامل کنید و بعدا برایش نقد می نوشتید. درهرصورت این حق برای شما وهرشهروند دیگری محفوظ است و وظیفه مسئول هم پاسخگو بودن است ولی در فرمایش شما مطلبی تحت عنوان اینکه در شهرداری رابطه درخدمت قانون است و میشود باچانه زنی ورابطه و رانت حق وحقوق شهرداری رو پرداخت نکرد!! باید عرض کنم درطول این ۲۳ ماهی که بنده در سمت اجرایی ونمایندگان محترم شما مردم در مسند سیاست و نظارت از رییس شورا آقای حاج هوشنگ نظریان ودیگر اعضای محترم آقایان اکبری ، نعمتی ، جانعلی پور و امیری تمام سعی تلاششان را مصروف حل مشکل شما شهروندان داشته هیچ چشم داشتی نداشته اند و یقین بدانید مابرسرمنافع مردم شهر با کسی معامله نخواهیم کرد که نمونه بارز این عمل که رابطه نمی تواند جای ضابطه روبگیرد بحث تعریض کوچه جنب دکه چای فروشی شما که علی رغم همه جور رایزنی به نتیجه نرسیدید که نشانگر قانون مداری در حوزه شهرداری است.

 

لذا وجود دکه جنابعالی در بر خیابان بجای مغازه نشانه رانت و رابطه بازی در گذشته بوده است .

 

در پایان عرض میکنم طرح بهسازی آرامستان همانند شهرهایی مثل آستانه اشرفیه خواهد بود و هرامکاناتی که درآنجا احداث و اجرا گردد برای مردم این شهراست و هدف شهرداری کمک به اقتصاد منطقه پایین املش بوده و این طرح ازمطالبات حقه ساکنین و مجاورین آرامستان بوده که وجود مکان فعلی ازنظر سیما و منظر خوشایند مردم این خطه نمی باشد . با بهسازی و زیباسازی و احداث غرفه های اقتصادی ، فرهنگی و مذهبی ، این آرامستان قطب فرهنگی شهر املش تبدیل خواهد شد و درآینده نه چندان دور مردم ما از آن بهره مند خواهند شد .

 

نقشه ها و طراحی این طرح درشهرداری موجود است و همگان میتوانند از آن درشهرداری بازدید نمایند. ضمنا درآمد واحد آرامستان از مورخه ۹۶/۸/۷ الی۹۸/۵/۳۱ بمبلغ
۲/۸۶۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال میباشد

 

والسلام

ناصر رنجبر خادم مردم املش در شهرداری املش

منبع: روابط عمومی شهرداری املش

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار