از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیارد و 600میلیون کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اصفهان تولید شد.
کد خبر: ۷۸۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 28 September 2019

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: نیروگاه حرارتی اصفهان از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 600 ميليون کیلووات ساعت، انرژی الکتریکی خالص تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل شده است.
سعید محسنی افزود: این میزان تولید برق، با لحاظ متوسط مصرف ماهیانه 200 کیلووات ساعت برای هر خانوار، معادل مصرف برق سالیانه بیش از 600 هزار خانوار و جمعیتی بیش از دو میلیون نفر است.
وی افزود: دلیل اصلی تاسیس نیروگاه اصفهان در کنار زاینده رود، نیاز به 500 لیتر آب در ثانیه برای چرخش پره های توربین های بخار و همچنین خنک کردن سیکل بخار واحدهای حرارتی تولید برق این نیروگاه است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: با توجه به ناپایدار شدن جریان آب در رودخانه زاینده رود در سالهای گذشته، شرکت تولیدنیروی برق اصفهان، طرح های مختلفی را که می تواند منجر به صرفه جویی بیش از هشتاد درصدی مصرف آب در نیروگاه اصفهان شود مانند ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری را فعال کرده و در دست اجرا دارد.
سعید محسنی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان که نیروگاهی دولتی است حدود دو سوم برق شهرستان اصفهان را تامین می کند، گفت: درحالیکه نیم قرن از راه اندازی اولین واحدهای بخاری تولید برق این نیروگاه و حدود سی سال از عمر دو واحد بزرگ مولدبرق 320مگاواتی آن می گذرد، نیروگاه اصفهان همچنان با حداکثر توان، برق تولید می کند.
نیروگاه اصفهان با پنج واحد مولد برق حرارتی، بخاری به ظرفیتهای متنوع و با مجموع ظرفیت نامی 835 مگاوات در جنوب غربی شهر اصفهان و در حاشیه رودخانه زاینده رود واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار