رئیس بهزیستی شهرستان اردستان گفت: اردستان هفت هزار و ۷۱۰ نفر افراد سالمند که ۱۷ و ۹دهم درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 28 September 2019

محمد علی مطلب زاده با توجه به نزدیک شدن هشتم مهر هر سال برابر سی ام سپتامبر، «روز جهانی ناشنوایان» اظهار داشت: پذیرش فرد ناشنوا از طرف خانواده، اجتماع و شناخت تفاوت های او و کنار آمدن با آن، نیازمند عشق، علاقه، صبر، حوصله و برخورد منطقی است.

وی افزود: شهرستان اردستان در حال حاضر ۱۵۷ ناشنوا و کم شنوا دارد که تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و به آنها خدماتی همچون سمعک در طول سال ارائه می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان گفت: این اداره توانسته با تعامل با بیمارستان شهید بهشتی اردستان نسبت به معرفی کودکان زیر یک ماه به منظور سنجش شنوایی هفته ای یکبار اقدام تا در آینده  با مشکل شنوایی مواجه نشوند.

وی همچنین ابراز داشت: شهرستان اردستان دارای ۹۴ کم بینا و نابینا است که بر این اساس ضمن خدمات دهی به این افراد، این اداره  با همکاری شبکه بهداشت اردستان نسبت به بیماری تنبلی چشم دانش آموزان و کودکان سه تا ۶ سال تست هایی را برگزار می کند.

مطلب زاده بیان داشت: هر سال تعداد افرادی که بیماری اعصاب و روان دارند افزایش می یابد و در حال حاضر ۱۶۶ پرونده در بهزیستی اردستان تشکیل شده که هزینه های گزافی را بر این اداره تحمیل می کند.

شهرستان اردستان سومین شهرستان سالمند استان اصفهان است

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان با بیان اینکه اردستان هفت هزار و ۷۱۰ نفر افراد سالمند دارد که ۱۷.۹ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد به خود اختصاص داده است، افزود: شهرستان اردستان از نظر رتبه بندی سومین شهرستان سالمند استان اصفهان است که بیشتر آنها در روستاها ساکن و با همکاری ارگانهای مختلف به آنها خدماتی ارائه می شود.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای ارتقاء زندگی این افراد انجام می شود تا شاهد کاهش بیماری آنها باشیم؛ بر این اساس تعداد ۲۵ نفر از این افراد در مرکز سالمندان سادات کشاورزی زواره نگهداری می شوند و دو خانه سالمند هم در حال ساخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار