مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: برای مبارزه علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تاکنون بیش از چهار میلیون سرمایه‌کوبی دام سبک و سنگین انجام شده است.
کد خبر: ۷۸۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 02 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ وهاب پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار میلیون و صد هزار نوبت سرمایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به‌صورت رایگان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۵ هزار مورد بازدید از اماکن تولید، توزیع و نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی ایلام بیان کرد: در این بازدیدها ۱۱۶۰ مورد غیر بهداشتی مشاهده شده که ۱۶۹ مورد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده و ۳۵ مکان غیر‌بهداشتی پلمپ شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری بر کشتار ۱۲ هزار و ۶۲۳ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های سطح استان نظارت بهداشتی به‌‌عمل آمده و ۶۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های غیر قابل مصرف، آلوده و تاریخ  مصرف گذشته ضبط و معدوم شده است.

پیرانی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳۶ هزار قطعه طیور آلوده و غیرقابل مصرف در کشتارگاه صنعتی مرغ ایلام ضبط و معدوم شده است.

وی در ادامه گفت: طرح ملی واکسیناسیون فراگیر و رایگان طیور بومی استان بر علیه بیماری نیوکاسل همزمان با سراسر کشور از امروز در سطح تمام روستاهای استان آغاز شده است.

پیرانی خاطرنشان کرد: این طرح در استان با همکاری و مشارکت بسیج مهندسین سپاه امیرالمومنین(ع) استان و با ساماندهی حدود ۷۰ اکیپ عملیاتی و نظارتی ، مشتمل بر ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی و کارشناس اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد: این طرح در دو فاز و به فاصله ۴ ماه انجام می‌شود و واکسیناسیون به‌صورت آشامیدنی است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در طول اجرای طرح بیش از ۴۵۰ هزار قطعه انواع طیور بومی روستاییان و عشایر در ۶۲۰ روستای استان در مدت ۲۰ روز کاری به‌صورت رایگان بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شوند.

پیرانی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ایمن‌سازی طیور بومی و جلوگیری از تلفات و خسارت اقتصادی در طیور بومی در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش کانون‌های بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی و رونق تولید است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار