خزانه داری آمریکا که اذعان داشته است در صورت انتقال این پول؛ فیفا و شخصیت های برجسته این نهاد را تحریم خواهد کرد در حالی که فیفا یک شعار مهم دارد: فوتبال برای همه و فوتبال به دور از سیاست.
کد خبر: ۷۸۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 04 October 2019

 فیفا با همه تلاش های فدراسیون فوتبال در سال های اخیر نتوانسته دارایی های ایران را آزاد کند.

 اینفانتینو - رییس فیفا که چند باری به تهران سفر کرده است همه راه هایی که منجر به کمک به فدراسیون فوتبال و واریز میلیون ها دلار به حساب ایران را امتحان کرده است و در نهایت به یک مانع بزرگ برخورده است. خزانه داری آمریکا که اذعان داشته است در صورت انتقال این پول؛ فیفا و شخصیت های برجسته این نهاد را تحریم خواهد کرد در حالی که فیفا یک شعار مهم دارد: فوتبال برای همه و فوتبال به دور از سیاست.

عدم واریز حق و حقوق فوتبال ایران نزد فیفا مشکلات عدیده ای را برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرده است. این اتفاق علاوه بر محدود کردن پروژه های در دست احداث فدراسیون فوتبال موجب عدم پرداخت حق و حقوق کادر فنی تیم های ملی به خصوص مارک ویلموتس شده است. هنوز راهکار جدیدی برای رفع این مشکل ایجاد نشده است. یکی از دلایل امر روشن بودن همه فعالیت های رسمی فیفا است. به خصوص انتقال پول ها به حساب ها. بدین معنی که فیفا نمی تواند برای واریز پول به حساب فدراسیون فوتبال ایران تحریم های آمریکا را دور بزند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که رییس فیفا برای حل مشکلات انتقال پول به حساب فدراسیون فوتبال یکی دوباری با ترامپ دیدار کرده است اما این دیدارها هم هنوز منجر به رفع مشکلات نشده است و این به صراحت نشان می دهد تحریم ها تنها انرژی هسته ای و صنایع نظامی ایران را در بر نمی گیرد و ترامپ در سیاست های خصمانه و دستورهای زورگویانه هر گونه ارتباط با ایران و تبادل های مالی را تحریم کرده است و فیفا هم بر خلاف شعاری که دارد نشان می دهد خود تحت تاثیر مسایل سیاسی است و تحت تاثیر مسایل سیاسی تصمیم می گیرد!

میلیون ها دلار از پول فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا بلوکه شده است و این در حالی است که فدراسیون فوتبال در سال های اخیر تلاش کرده تعهدات ایجاد شده از سوی این نهاد بین المللی را در ایران اجرایی کند. نمونه اش فراهم کردن مقدمات حضور بانوان در استادیوم های فوتبال که در بازی با کامبوج این اتفاق رخ خواهد داد. البته پیش ازاین هم فوتبال ایران از تصمیمات سیاسی فیفا آسیب دیده بود. نمونه اش برگزاری بازی تیم های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف.

در صورتی که سیاست های خصمانه ترامپ در مورد فوتبال ایران ادامه داشته باشد به طور حتم فدراسیون فوتبال برای پیشبرد برنامه های خود نیاز به کمک های مالی دولت خواهد داشت به این دلیل که فدراسیون فوتبال جدا از هزینه های جاری و روتین نزدیک به 18 تیم ملی را اداره می کند. پاداش قهرمانی 20 میلیون تومانی تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت های آسیا هنوز به آنها اعطاء نشده است در حالی که بیش از یک سال از این بازی ها سپری شده است و دور جدید بازی ها در راه است. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال علاقه ای به تاخیر در پرداخت ها ندارد؛ در صورتی که اگر غیر از این بود پاداش ها را مصوب نمی کرد. یک واقعیت محض وجود دارد که بدون کمک های مالی فیفا و هم چنین عدم پرداخت حق پخش، فدراسیون فوتبال برای پیشبرد برنامه های خود با مشکل مواجه می شود.ورزش3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار