مدیرکل بهزیستی قزوین :
هم اینک ۷۰۰ خانواده در استان متقاضی فرزند خواندگی از شیرخوارگاه‌های استان هستند و تمام کودکان بدون سرپرست که به هر طریقی به بهزیستی ارجاع می‌شوند ظرف مدت چند ماه با مجوز دادگستری به خانواده‌ها واگذار می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 05 October 2019

700خانواده قزوینی،متقاضی فرزند خواندگی

به گزارش تابناک قزوین،مدیرکل بهزیستی قزوین،علیرضا وارثی،گفت: هم اکنون هیچ کودک واجد شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی در مراکز پرورشگاهی استان وجود ندارد و در واقع به ازای هر یک کودک ارجاع شده به مراکز پرورشگاهی استان ۱۰ نفر متقاضی هستند.
وی همچنین از اجرای طرح فرزندخواندگی و امین موقت خبر داد و گفت: بر اساس این طرح افرادی که والدین داشته، اما صلاحیت نگهداری ندارند به طور موقت با مجوز دادگاه به خانواده‌ها معرفی می‌شوند که آمار بهزیستی استان در این بخش نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد یافته است.
وارثی در خصوص بخش‌های دیگر حوزه اجتماعی به آمار‌هایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته میزان تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان ۱۶۸ درصد رشد داشته که یکی از دلایل آن، افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از سه به هشت مرکز و همچنین افزایش آگاهی و فرهنگسازی نسبت به این مرکز بوده است.
این مسئول گفت: البته رشد آسیب‌های اجتماعی هم در این میان از اهمیت زیادی برخوردار بوده که موجب افزایش تماس‌ها شده است.
وارثی خاطرنشان کرد: وضعیت حمایت از دختران در معرض آسیب در خانه سلامت امسال نسبت به سال ۹۶، منفی ۱۶ درصد بوده که نشان می‌دهد سامانه ۱۲۳ به طور تخصصی‌تر با این مسائل برخورد می‌کند.
وی همچنین از رشد ۱۶ درصدی حمایت از زنان در معرض خشونت خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۶۷ زن در معرض خشونت تحت حمایت بهزیستی استان قرار گرفتند.
وارثی همچنین حمایت از افراد دچار اختلال هویت جنسی را یکی دیگر از خدمات این اداره کل در حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در سال ۹۷ میزان حمایت از این افراد در استان ۴۰ درصد رشد یافت.
‌مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران بهزیستی استان از ۶ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر رسید که آمار قابل توجهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار