مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از ۴۳ هزار و ۶۵۰ گردشگر داخلی و خارجی از آثار جهانی شده منظر باستانی ساسانیان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 07 October 2019

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مصیب امیری با بیان خبر فوق اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان فارس در تیرماه سال 97 آثار تاریخی قرار گرفته در این پرونده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان قرار گرفت به طوری که در 6 ماهه اول سال 98 تعداد 43 هزار و 655 نفر بازدید از آثار این محور انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: پرونده منظر باستانی ساسانیان فارس شامل " شهر تاریخی بیشاپور- نقش برجسته‌های تنگ چوگان- غار و مجسمه شاپور در شهرستان کازرون" ، " کاخ اردشیر- قلعه دختر- نقش برجسته‌های تنگاب و شهر تاریخی گور در شهرستان فیروزآباد" و " کاخ ساسان در شهرستان سروستان" است که از این 8 اثر ، "شهرتاریخی بیشاپور- نقش برجسته‌های تنگ چوگان و کاخ اردشیر" دارای بلیت فروشی هستند و آمار به دست آمده از بازدیدها بر همین اساس در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال 98 ، تعداد 20 هزار و 122 نفر بازدید از مجموعه تاریخی طبیعی بیشابور-تنگ چوگان و موزه بیشاپور کازرون بازدید کردند که از این تعداد 4 هزار و 306 نفر بازدید خارجی است همچنین 22 هزار و 510 بازدید داخلی و یک هزار و 23 بازدید خارجی از کاخ اردشیر فیروزآباد طی این مدت صورت گرفته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اضافه کرد: با توجه به ثبت جهانی این محور سعی براین است که از سرمایه‌گذاران در حوزه تامین زیر ساخت‌های گردشگری برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به گردشگران اقدام شود.

امیری اظهار داشت: شهرستان کازرون با 8 تاسیسات اقامتی در مجموع دارای ظرفیت 303 نفرشب اقامت، شهرستان کازرون با 4 تاسیسات اقامتی دارای ظرفیت 80 نفر شب اقامت و شهرستان سروستان با یک اقامتگاه بومگردی عشایری دارای ظرفیت 18 نفر شب اقامت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: بیش از 4 مجوز در شهرستان کازرون، 10 مجوز در شهرستان فیروز آباد و 2 مجوز در شهرستان سروستان صادر شده که قطعا پس از ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه‌ها، علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری در این شهرستان‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار