کد خبر: ۷۸۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 11 October 2019
یک فروند نفت‌کش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش صبح امروز در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.
به گزارش «تابناک» بر اساس گزارش دریافت شده از نور نیوز، دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.
کارشناسان فنی مستقر بر روی شناور در حال بررسی علت انفجار هستند و احتمال می‌دهند این رخداد بر اثر انجام اقدام تروریستی باشد.
انفجار نفت کش ایرانی نزدیک سواحل عربستان
محل حادثه برای نفتکش ایرانی
 
 احتمال اصابت موشک
علت انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ  اصابت موشک بود.
روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرده است ، نفتکش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌ های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.
نشت نفت کشتی متوقف شد
بر اساس تازه‌ترین گزارش های دریافتی از کشتی سانحه دیده SABITI نشت نفت از کشتی به حداقل رسیده است.
بار دیگر تاکید بر این نکته ضروری است که هیچ‌گونه حریقی در کشتی روی نداده است و همه کارکنان در وضع کاملا ایمن و سالم قرار دارند و شرایط کلی کشتی نیز در حال کنترل است.
اولین تصویر از نفت کش حادثه دیده
روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، این انفجار را تایید کرده و اظهار داشته که نفتکش ایرانی SABITI متعلق به شرکت ملی نفت کش صبح امروز در دو انفجار جداگانه، احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است. دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

بر اساس این اطلاعیه، خوشبختانه همه کارکنان کشتی سالم و در وضعیت ایمن بوده و کشتی نیز در حال حاضر در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند. کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.
 
انفجار مشکوک در نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ/ احتمال شلیک دو موشک به SABITI +عکس
نخستین تصویر منتشر شده از این نفتکش خسارت دیده
 
پیش از این برخی رسانه های خارجی مدعی شده بودند که نفتکش آسیب دیده در این ماجرا نفتکش ایرانی Sinopa است که با اطلاعیه شرکت ملی نفتکش مشخص شد که این ادعا صحیح نیست.
 
آن گونه که وبسایت مشهور splash247 خبر می دهد، مخازن این نفتکش در زمان رویداد کاملا پر بوده است. این وبسایت تاکید می کند که سابیتی سومین کشتی ایرانی است که در شش ماه اخیر در محدوده مجاور عربستان سعودی دچار مشکل می شود.
 
این وبسایت تخصصی در حوزه ترابری دریایی در انتهای گزارشش تاکید کرده که تنش های دریایی در منطقه خاورمیانه مدتی است که اوج گرفته و پیس بینی کرده که با وقوع رویداد امروز، احتمالا قیمت نفت افزایش خواهد یافت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار