حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده اي به منظور تسهیل و تسریع در جابه جایی زائران ورودی به مرزهای چهارگانه غرب کشور به کار گرفته می شود
کد خبر: ۷۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 13 October 2019

تمهیدات و برنامه های بازگشت زائران اربعین حسینی

مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان اظهار داشت : بررسی روند بازگشت زائران نشان می دهد سفر های بازگشت ازروز گذشته آغاز شده است و بر اساس پیش بینی های انجام شده از روز دوشنبه این روند رشد قابل توجهی پیدا می کند .
وی با بیان این که 25 تا 29 مهرماه، روز های اوج بازگشت زائران از كربلاي معلي خواهد بود، افزود : ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای از 10 مهرماه زائران را به مرزهای خروجی جابه جا کرده اند که آمارها حاكي است عملکرد این ناوگان نسبت به سال گذشته 4/2 برابر رشد داشته است .
وی با بیان این‌که حجم بالای بازگشت زائران در روزهای اوج بیشتر از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقلی است ، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هموطنانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب می کنند به یکی از پایانه‌های سه شهر اندیمشک ،همدان و کرمانشاه منتقل شده و سپس بر اساس مقاصد شهر های مورد نظر از طریق ناوگان جاده‌ای یا ریلی جا به جا می شوند .
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،سفر های اربعین را یکی از مدل‌های بی نظیر سفر ها در دنیا توصيف كرد و افزود : این نوع سفر ها برنامه ریزی خاصی می طلبد که از نظر علمی به عنوان "برنامه ریزی حمل و نقل با عدم قطعیت " مطرح شده و تابعی از رفتارهای سفر مردم است.
وی خاطر نشان کرد: برای همه استان ها کارشناس ناظر تعیین شده است که در پایانه ها مستقر شده و به انتقاد ها و شکایات رسیدگی می کنند .
قربانی همچنین به اقدام ویژه در مرکز مدیریت راههای کشور اشاره کرد و افزود: عملکرد تمام ناوگان اتوبوسی با سیستم هوشمند سپهتن رصد می شود و در مواقع ضروری که نیاز به جابه جایی ناوگان است ، پیامک به راننده و شرکت حمل و نقل ارسال می شود تا از توان عملکردی ناوگان حداکثر استفاده به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار