استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولان دست‌اندرکار اربعین باید برای عملیات سنگین موج برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.
کد خبر: ۷۸۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 14 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست ستاد اربعین استان ایلام که با حضور رئیس ستاد اربعین کشور برگزار شد، اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد در مرحله بازگشت موج زیادی از زائران مرز مهران را برای ورود به کشور با توجه به نزدیکی مسیر انتخاب می‌کنند بنابرین همه دستگاه‌ها و مسئولان دست‌اندرکار اربعین باید برای عملیات سنگین موج برگشت زائران در آمادگی کامل باشند.

وی افزود: به طور قطع آمار بازگشت زائران حسینی در روزهای آینده به مراتب بیشتر از مرحله خروج آن‌ها از مرز است چرا که با توجه به تجارب گذشته در مرحله بازگشت به علت ورود زائران در یک بازه زمانی کوتاه، تراکم جمعیت نسبت به مرحله رفت بیشتر است.

استاندار ایلام ثبت رکورد ۳۲۶ هزار تردد در پایانه مرزی مهران را نشان از سطح خدمات ارائه شده به زائران دانست و یادآور شد: با هماهنگی مرزبانان ایرانی و عراقی امنیت تردد زائران بدون هیچ گونه مشکلی انجام شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره خدمات‌رسانی استان‌های معین در مرز مهران به زائران گفت: در ایام اربعین امسال ۲۰ استان معین در مرز مهران و دیگر مسیرهای این استان به زائران در بخش ها و حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی خواستار خدمت‌رسانی موکب‌ها تا بازگشت کامل زائران شد و اضافه کرد: موکب‌ها حداقل باید تا ۲۴ صفر به فعالیت ادامه دهند چرا که موکب‌های عراقی پس از اربعین تعطیل می‌شوند.

استاندار ایلام ادامه داد: در مسیر رفت زائران ۲ میلیون نفر و در بازگشت ۲،۵ میلیون نفر از مهران تردد خواهند کرد که باید برای تامین روزانه یک میلیون وعده غذایی آمادگی داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی در خصوص جابجایی زائران در مسیر بازگشت به کشور نیز گفت: با توجه به پیش بینی ۶۵ درصدی زایران در مسیر بازگشت از مرز مهران باید بیش از سه هزار اتوبوس در پایانه برکت مستقر شود./م

برچسب ها: بازگشت ، زوار ، اربعین ، موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار