تابناک چهارمحال و بختیاری-رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع یک هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم و جو اصلاح و گواهی شده متناسب با اقلیم منطقه در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 20 October 2019

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب گفت: در سال زراعی جاری افزون بر یکهزار و ۶۰۰ تن بذر فرآوری و ضد عفونی شده گندم و جو در طبقات گواهی، مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه‌داری برای کشت پاییزی بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی اظهار داشت: بذر به عنوان نخستین نهاده مصرفی که در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش مهم دارد و استفاده کشاورزان از بذرهای مناسب برای کسب بیشترین تولید در عملکرد را دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری یادآور شد: شرکت و اتحادیه وابسته به این سازمان متولی با بهره‌گیری از دستگاه‌های بوجاری با ظرفیت روزانه بیش از ۳۰ تن، بوجاری بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان را انجام می دهند.

غریب، با اشاره به نبود تعادل بین قیمت محصول گندم در بازار و خرید تضمینی تعیین شده ، گفت: امسال خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته حدود۳۷ درصد کاهش یافت.

وی، میزان خرید تضمینی محصول گندم در استان در سالجاری را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: در سال زراعی گذشته افزون بر ۳۷ هزار تن گندم توسط مباشران تعاون روستایی و اداره غله خریداری شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، علت اصلی کاهش عرضه محصول گندم به مباشران دولتی در سال زراعی جاری را پایین بودن پایه قیمت تضمینی از سوی دولت و خرید بالاتر از سوی دلالان عنوان کرد.

وی، میزان گندم تولیدی استان در سال زراعی جاری را ۱۲۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: تولید محصول گندم امسال از نظر کمیت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار