مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی از سهم 3.5 درصدی استان از زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 20 October 2019

امیر روحی اظهار داشت: 3.5 درصد از کل زائرین اعزامی کشور از آذربایجان شرقی به این وعدهگاه مسلمانان مشرف شدند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی گفت: تا زمان بسته شدن سایت سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی 109 هزار و 365 نفر از استان ثبت‌نام قطعی کرده‌اند که معادل 3.5 درصد از کل ثبت‌نام‌های کشور است.

روحی با اشاره به ثبت‌نام قطعی نزدیک به 3 میلیون و 220هزار نفری در کشور افزود: با لحاظ این رقم آذربایجان‌شرقی در رتبه دهم کشوری از منظر ثبت‌نام‌های قطعی قرار دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر سهم استان در بخش اتباع خارجی اظهار داشت: زائران اربعین حسینی که از مرزهای نخجوان،​ آذربایجان و بازرگان وارد کشور شده‌اند از آذربایجان‌شرقی به سمت کشور عراق عزیمت کرده‌اند که رقم دقیقی باتوجه به نداشتن مسوولیتی در این رابطه، درباره تعداد این افراد در اداره حج و زیارت استان وجود ندارد.

روحی به فارس گفت، درباره بازگشت زائران اعزامی از آذربایجان‌شرقی نیز تاکید کرد: بالای 50 تا 60 درصد زائران اعزامی از استان با همت اداره کل راه و شهرسازی به مبادی خود بازگشته اند.
این مقام استانی در حج و زیارت، حوادثه پیش آمده برای زائران استان نیز در این سفر معنوی اعلام کرد: متاسفانه 2 مورد فوتی از زائران اربعین اعزامی آذربایجان شرقی گزارش شده که هر دو مورد مربوط به خانم‌های 35 و 39 ساله می‌باشد که یکی از این موارد به دلیل ایست قلبی خانومی 39 ساله در عراق و فوت براثر تصادف رانندگی خانومی 35 ساله در مرز ایران اتفاق افتاده است.

گفتنی است، از کل 3میلیون 220 هزار نفر زائری که برای حضور در عراق مشرف شده‌اند حدوداً 544هزار نفر از تهران، 340 هزار نفر از خوزستان، 269 هزار نفر از اصفهان، 263 هزار نفر از خراسان رضوی، 205 هزار نفر از فارس، 118 هزار نفر از کرمان، 113 هزار نفر از مازندران، 113 هزار نفر از اتباع خارجی و 109 هزار نفر از آذربایجان‌شرقی بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار