ایران متأسفانه بالاترین آمار عملهای زیبایی در دنیا را دارد و زیباسازان محترم از این طریق بدون پرداخت مالیات میلیاردها تومان به جیب زده و کاری را انجام می‌دهند که کوچکترین منفعتی برای مردم و کشور ندارد.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 21 October 2019

«تابناک کرمان»، حسن عباسی؛ سرمایه‌گذاری در هر کاری باید بازده داشته باشد اگر چنین نباشد صرف هزینه‌ی زیاد برای تولید کالا و یا تربیت نیروهایی که بعداً کارکردی نداشته باشند قطعاً به معنی از بین بردن بیت‌المال و ضرر به کشور است.

ضرورت ادغام رشته‌های زیباسازی در آرایشگاه‌ها !
به عنوان مثال تولید خودروی بی‌کیفیت به مثابه غارت بیت المال و چپاول جان و مال ملّت است نیست؟ گروهی از پزشکان پس از طی دوره‌ هفت ساله‌‌ی پزشکی به رشته‌های تخصّصی و فوق تخصّصی نظیر «جراحی پلاستیک» و «جراحی فک و صورت» و یا «گوش و حلق و بینی» و یا «پوست و زیبایی» گرایش یافته و پس از بیست و چند سال درس خواندن و صرف هزینه‌ی زیاد از بیت المال اغلب‌ آنها به انجام کارهای زیبایی غیرضروری در جامعه می‌پردازند، تصور کنید جراح محترم متخصصی را که در 10 یا 20 سال گذشته فقط بینی سوهان کشیده و یا چربی شکم ساکشن کرده و یا برای گروهی پروتز سینه و باسن گذاشته است، حذف چنین افرادی چه ضرر و زیانی به جامعه وارد می‌کند! و آیا می‌توان این افراد را پزشک نامید؟
متخصّص پوستی که چندین سال است فقط تزریق ژل ، بوتاکس و لیزر موهای زآئد می‌کند آیا آرایشگر است یا پزشک؟
جالب اینکه این جماعت بخوانید «پزشک‌نما» اغلب در مراکز خصوصی صرفاً به کارهای زیبایی پرداخته و به بهانه‌ی اینکه کارهای زیبایی را بیمه‌ها تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند بیشترین فرار مالیاتی را دارند.
قیمت یک بوتاکس ساده یک میلیون تومان با صرف ده دقیقه وقت، قیمت لیزر موهای زائد و کاشت مو سر به فلک می‌کشد در حالی که توسط غیرپزشک و تکنسین کاشت مو انجام می‌شود.
زیباسازی و رفع چروک پوست به همچنین ، قیمت بالا کشیدن دماغ و کاشت پروتز سینه و باسن به طور متوسط بالای 10 میلیون تومان است برای 1 ساعت و نیم کار و همه‌ی این موارد و مشابهات آنها فرار مالیاتی «صد در صدی» دارند.
حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا این کارهای زیبایی را به آرایشگرها حواله نکنیم و رشته‌ای در دانشگاه جدا از پزشکی تحت عنوان «زیباسازی بدن» ایجاد و افرادی طی دوره‌ای دو یا سه ساله پس از اخذ دیپلم آموزش ببینند تا به بوتاکس و تزریق ژل و کاشت مو و گذاشتن پروتز زیبائی بپردازند و ده یا یازده سال عمر مردم برای انجام کارهایی بیهوده تلف نشود.
ایران متأسفانه بالاترین آمار عملهای زیبایی در دنیا را دارد و زیباسازان محترم از این طریق بدون پرداخت مالیات میلیاردها تومان به جیب زده و کاری را انجام می‌دهند که کوچکترین منفعتی برای مردم و کشور ندارد.
پس لازم است در تربیت و آموزش چنین نیروهایی با پول بیت المال در دانشگاه‌های علوم پزشکی تجدید نظر شود.
پیشنهاد می‌شود رشته‌ای 2 یا 3 ساله تحت عنوان زیباسازی با مدرک کاردانی ایجاد و پس از فارغ التحصیل شدن در آرایشگاه‌ها به ارائه‌ی خدمات کاشت مو ، تزریق ژل و رفع موهای زائد و ... بپردازند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار