مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: از حیث اعمال با نیات و عایدات وقف، با اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز و همکاری مردم، استان البرز رتبه نخست کشور را در شش ماهه نخست امسال از آن خود کرد.
کد خبر: ۷۹۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 26 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام علی دشتکی در اولین روز دهه وقف در نشستی خبری، اظهار کرد: با تکیه بر عایدات موقوفه برای اولین بار در البرز نسبت به آزادسازی زندانیان اقدامات خوبی انجام شد که طی آن در حرکت اول اقدام برای آزادی ۱۵ نفر از زندانیانی که به دلیل مشکل مالی در زندان بودند حدود دو هفته قبل از عید غدیر انجام و به مناسبت آن ایام آزاد شدند، مرحله بعدی این اقدام در هفدهم ماه ربیع الاول خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی کرده ایم تا به مرور آستان امامزادگان را از حالت قبرستان بودن خارج کنیم، گفت: در این بخش چون مردم نگاهی اعتقادی نسبت به دفن میت در جوار ساحت امامزادگان دارند، به همین دلیل متولیان امامزادگان طوری رفتار می کنند تا به دلیل مبالغ بالای خرید قبور و بحث مالی مردم کمتر تمایل به دفن میت ها در قبور آستان امامزادگان داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در بحث موقوفات یک ریال از درآمد امامزادگان یا موقوفات در صندوقی به عنوان درآمد وقف ذخیره نمی شود، بلکه مبالغ موقوفات تنها در جهت اجرای نیت واقفین خرج می شود و در بحث امامزادگان نیز هر ریال آن در راستای عمران و آبادی ساحت آن امامزاده و یا در دیگر اهداف مورد نظر که کمک به نیازمندان است، هزینه می شود.

طرح جامع امامزاده حسن (ع) تصویب شد

دشتکی با این توضیح که تلاش برای توسعه امامزادگان به ویژه آنها که در دست مردم و در درون بافت شهری هستند صورت خواهد گرفت، افزود: در این قالب برای هر امامزاده ای طرحی جامع داریم.

وی گفت: در خصوص آستان امامزاده حسن کرج کارهای توسعه ای آن کمی سخت تر است زیرا در هسته مرکزی شهر کرج قرار دارد، طرح جامع آن تصویب شده و در ادامه پیاده سازی طرح آن را خواهیم داشت که در این راستا باید مشخص شود چه تعداد خانه و مکان دولتی در آن طرح واقع است تا در آن قالب گفتگو با مالکان در خصوص رفع تملکات واقع‌ در توسعه آستان این امامزاده صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: از دیگر برنامه های جاری در دهه وقف در استان البرز اعزام مبلغین با موضوع دهه آخر ماه صفر و همچنین تیین آثار و احکام وقف را داشته ایم و در این راستا در البرز ۲۰ نفر به مراکز مذهبی اعزام شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار