معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین: طی شش ماهه نخست سال جاری، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان مستعد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۹۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 31 October 2019

ممنوعیت پرداخت تسهیلات به مددجویان فاقد مهارت فنی و حرفه ای

به گزارش تابناک قزوین،سید مرتضی دهقانی محمدآبادی اشتغال،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین را محور خدمات کمیته امداد دانست و بیان کرد: اگرچه کمیته امداد امام خمینی (ره) رسالت حمایت و خدمت رسانی به نیازمندان را بر دوش دارد ولی باید توجه داشت که این خدمت رسانی پایدار و همیشگی نیست.

وی ادامه داد: کسی که به واسطه برخی مشکلات دچار گره هایی در زندگی شده است از طریق کمیته امداد مورد حمایت قرار می گیرند تا با بازتوانی و توانمندسازی برای ادامه حضور شایسته در عرصه های مختلف جامعه آماده شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: لازمه توانمندسازی مددجویان وجود توانایی و مهارت کار در آنهاست از همین رو موضوع آموزش فنی و حرفه ای مددجویان در دستور کار است تا بتوانیم بستر اشتغال زایی آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان مستعد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.

دهقانی محمدآبادی اعلام کرد: تعداد مددجویان آموزش دیده در شش ماهه نخست سال گذشته  ۸۸۳ نفر بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به هزار و ۲۳۶ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد تنها به مددجویان دارای مهارت فنی و حرفه ای پرداخت می شود از این رو لازمه دریافت تسهیلات ارائه مدرک معتبر دوره فنی و حرفه ای و یا حضور در این دوره هاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: علاوه بر این ردیف های شغلی فاقد ارزش اقتصادی نیز نمی توانند مشمول دریافت تسهیلات اشتغال زایی شوند چراکه اشتغال مورد نظر باید به لحاظ اقتصادی دارای ارزش و توجیه باشد.

وی تأکید کرد: دقت نظر در پرداخت تسهیلات به این دلیل است که تلاش می کنیم تا تسهیلات پرداختی به ایجاد شغل و افزایش تولید و شاخص های اقتصادی در جامعه منجر شود تا با پرداخت تسهیلات بدون مطالعه افراد بیکار را به افراد بیکار بدهکار تبدیل نکنیم.

دهقانی محمدآبادی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) آمادگی جدی دارد تا نیروی مورد نیاز کارفرمایان را متناسب با حرفه اعلامی آموزش داده و برای حضور در عرصه کار و تولید معرفی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار