مدیرکل مدیریت بحران استانداری:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری: فقدان مدیریت واحد و یکپارچه در حوزۀ رسیدگی و حل مشکلات رودخانه‌های قزوین باعث شد تا خسارات ناشی از سیلاب فروردین‌ماه سال جاری در استان تشدید شود.
کد خبر: ۷۹۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 03 November 2019

مشکلات مدیریتی باعث تشدید خسارات سیل در قزوین شد

به گزارش تابناک قزوین،قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی از رودخانه‌های استان قزوین مشخص شد که عمدۀ دلایل تشدید خسارات ناشی از سیلاب اوایل سال جاری به خاطر مشکلات مدیریتی بوده است.

مهدیخانی با بیان اینکه ۲۸ نشست کمیته بحران با حضور کارشناسان مجرب از ابتدای سال جاری تاکنون تشکیل شده است، افزود: بررسی‌ها نشان داد که در نقاط پرخطر استان از نظر وقوع سیلاب با مشکل عمده مدیریتی روبه‌رو هستیم.

وی در تشریح این مشکلات مدیریتی، عنوان کرد: مداخلات در بستر رودخانه، رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها، احداث سازه‌ها در نزدیکی نقاط پرخطر سیلاب، بی‌توجهی به پهنه‌بندی خطر در توسعه عمرانی شهرها، فقدان لایروبی در سطح رودخانه‌های استان و اجرای نامناسب دیواره حفاظتی در مسیل‌ها از عمده مواردی است که باعث تشدید خسارات سیل در استان می‌شود.

مهدیخانی به پاک شدن مسیر رودخانه شهرک مهرگان قزوین اشاره کرد و ادامه داد: به علت ساخت و سازهای غیر کارشناسی در برخی از نقاط مسکن مهر این ناحیه شاهد پاک‌شدن مسیرهای رودخانه هستیم که مشکلات جدی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطر نشان کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق شهرستان بویین زهرا و لایروبی نکردن رودخانه ملاعلی در جاده قدیم قزوین - رشت از دیگر مشکلات مدیریتی در حوزه رودخانه‌های استان قزوین است.

گفتنی است استان قزوین دارای ۱۸۷ رشته رودخانه است که از این میان ۴۱ رشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار