نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بخشی از دام سبک کشور در اختیار جامعه روستایی و دامپروری‌ها است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد با شناور بودن قیمت گوشت قرمز و بالا بودن قیمت دام در کشورهای همسایه بخشی از دام موجود در دامداری‌ها و روستاها به بازار عرضه نشود.
کد خبر: ۷۹۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 04 November 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص افزایش 18 میلیون راسی جمعیت دامی کشور با شروع فصل زایش، گفت: جامعه عشایری به صورت ثابت حدود 25 میلیون راس از دام مولد و ذخیره ژنتیکی کشور را در اختیار دارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 75 درصد از دام مولد سبک که در اختیار جامعه عشایری قرار دارد در بهمن و اسفند ماه شروع به زایش می‌کنند، ادامه داد: با زایش 75 درصد از جمعیت دام مولد چرخه اقتصاد عشایر می‌چرخد هرچند که حدود 4 درصد آن تلف می‌شود.


بخشی از دام موجود در دامپروری‌ها به بازار عرضه نشده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از دام سبک کشور در اختیار جامعه روستایی و دامپروری‌ها است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد با شناور بودن قیمت گوشت قرمز و بالا بودن قیمت دام در کشورهای همسایه بخشی از دام موجود در دامداری‌ها و روستاها به بازار عرضه نشود.

استفاده از نژادهای چند قلو زا فراگیر نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر آمار ارائه شده در خصوص افزایش 18 میلیون راسی دام سبک صحیح باشد می‌توانیم نیاز کشور به واردات گوشت قرمز را تا حدودی تامین کنیم، عنوان کرد: در برخی از نقاط کشور دامداران با استفاده از نژادهایی مانند رومانوف به سمت چند قلوزایی حرکت کرده‌اند هرچند که ابعاد وسیع و گسترده‌ای ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار