مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه از راه اندازی سامانه صدور کارت شهری هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 09 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران استان،سجاد سلیمانی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت : با راه اندازی این سامانه، کارت شهری هوشمند که به منزله پروانه کار با تمام مشخصات راننده و خودرو است در اختیار تاکسیرانان قرار می‌گیرد.

او گفت : این کارت در راستای خواسته‌های تاکسیرانان صادر شده و برای آنان به منزله داشتن پروانه فعالیت و کارنامه تاکسیرانی است.

سلیمانی از مزایای این کارت به حذف دفترچه‌های کاغذی با حجم بالا، امکان استفاده به عنوان کارت بانکی، ثبت qr کد روی هرکارت که حاوی اطلاعات راننده و خودرو است، عدم امکان دستکاری و مخدوش نمودن اطلاعات روی کارت و از بین بردن آن، طول عمر بالای کارت‌های هوشمند در مقایسه با دفترچه‌های کاغذی، داشتن ابعاد کوچکتر نسبت به دفترچه که نگهداری آن را برای راننده راحت‌تر می‌کند، استفاده از نوار مگنت در کارت‌ها در صورت نیاز به درج اطلاعات در آن و رمزگذاری کارت‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه با تأکید بر اینکه این مهم در فراهم آوردن بستر‌های مناسب جا به جایی ایمن و آسان شهروندان نقش بسزایی دارد، نظارت و کنترل بر خدمات تاکسی‌ها و پیشگیری از تخلفات احتمالی را نیز از دیگر مزیت‌های این کارت شناسایی و سامانه هوشمند تاکسیرانی به شمار آورد.

او گفت: اجرای طرح صدور کارت الکترونیکی تاکسیرانان نیز از فرایند‌های طرح شهروند الکترونیک است.

او گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی روزانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر سفر در کرمانشاه جابجا می‌کنند که حدود ۵۰ درصد از مسافرت‌های درون شهری توسط تاکسی‌ها انجام می‌شود .

 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار