استاندار مازندران با اشاره به عضویت مازندران در اتحادیه همکاری اقتصادی اوراسیا ، اظهار داشت: میز اوراسیا باید در اتاق بازرگانی تشکیل شود.
کد خبر: ۷۹۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 10 November 2019

احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در ساری افزود: عضویت ایران در مجمع اقتصادی اوراسیا فرصت بسیار تازه و بزرگی است که باعث تنفس در اقتصاد کشور و بخصوص مازندران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران به واسطه تولیدات کشاورزی و صنعتی متنوع می تواند بهره برداری عظیمی از این فرصت کند، گفت: لازم است به سرعت با همکاری استانداری ، شورای گفت و گو و اتاق بازرگانی کمیته ای برای بررسی فرصت ها و ارتباطات تشکیل شود.

استاندار مازندران تاکید کرد که این کمیته باید به زودی در اتاق بازرگانی مستقر شده تا در پی سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفته اینده افتتاح و عملا کار خود را اغاز کند.

حسین زادگان افزود: کشوری بیشترین بهره برداری را از فرصت شورای همکاری اقتصادی اوراسیا خواهد داشت که بیشترین صادرات را داشته باشد.

وی اظهار داشت: استقرار میز اوراسیا در استان مازندران به موافقت سازمان گمرک نیز رسیده است و نباید در این مسئله زمان را هدر داد و تعلل کرد.

بر اساس برنامه عضویت ایران در این اتحادیه بیش از ۵۰۰ قلم کالا در صادرات به کشورهای عضو از معافیت گمرکی برخوردار خواهند شد .

مجمع اقتصادی اوراسیا یک مجمع اقتصادی میان گروهی از کشورهای آسیایی و اروپایی است. این مجمع از ۱۰ اکتبر ۲۰۰۰ آغاز به‌کار کرد.

در مجمع اقتصادی اوراسیا کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و ارمنستان عضویت دارند.

در نشست‌های این مجمع درباره مسایلی از جمله گردشگری، انرژی، همکاری‌های مالی، اقتصادی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌شود. ایران نیز پیش از این در بعضی از نشست‌های آن حضور داشت که اکنون در حال پیوستن به این شورا است. /ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار