معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور توضیحاتی داد و : شورای انقلاب فرهنگی اساسنامه فعلی دانشگاه را به رسمیت نمی شناسد.
کد خبر: ۷۹۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 10 November 2019

زمزمه های تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در شورای انقلاب فرهنگی

ابراهیم سوزنچیرباره صحبت های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه دانشگاه پیام نور نمی تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام به پذیرش دانشجو کند، گفت: اساسنامه ابتدایی دانشگاه پیام نور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، بنابراین طبق آن اساسنامه، دانشگاه پیام نور فقط باید در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می کرد.

معاون خط مشی گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: دانشگاه پیام نور بعدها اساسنامه دانشگاه را، در نهادهایی به جز شورا اصلاح کرد و طبق آن اقدام به پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری کرد.

وی ادامه داد: صحبت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که دانشگاه باید اساسنامه خود را در این شورا مصوبه می کرد و در حال حاضر شورا اساسنامه فعلی را به رسمیت نمی شناسد و باید اساسنامه در شورا تایید شود.

سوزنچی ادامه داد: اگر اساسنامه اولیه دانشگاه پیام نور را مبنا قرار دهیم، این دانشگاه در آن اساسنامه نباید به مقطع تحصیلات تکمیلی ورود می کرد، ولی بالاخره این دانشگاه به مقطع تحصیلات تکمیلی ورود پیدا کرده و عده ای از دانشجویان دراین مقاطع ثبت نام کرده اند، بنابراین دانشگاه در سال جاری می تواند این رویه را ادامه دهد تا دوباره اساسنامه دانشگاه اصلاح شده و توسط شورا تصویب شود.

به گزارش مهر، سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۲۳ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: ماهیت فعالیت دانشگاه پیام نور فعالیت به‌عنوان یک دانشگاه الکترونیک بوده است و مطابق اساسنامه آن نمی تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام به پذیرش دانشجو کند.

وی افزود: اگر پیشنهادی برای تغییر در فعالیت یا بندهای اساسنامه این دانشگاه وجود دارد بایستی به دبیرخانه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه شود تا از مسیر جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

همچنین شنیده ها حاکی از این است که رئیس دانشگاه پیام نور قرار است موضوع پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی را از معاونت حقوقی وزارت علوم استعلام کرده و مطابق قانون عمل کند.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار