رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: برگزاری جشنواره پرچم، به صدا درآمدن زنگ مدارس و اجرای تورهای قم گردی و تئاترهای خیابانی و همچنین نصب المان‌هایی در سطح شهر ازجمله برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 11 November 2019

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی‌نژاد در نشستی تخصصی با خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم پرداخت و اظهار داشت: بزرگ‌ترین رسالت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زمینه‌سازی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جامعه است.

وی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه فرهنگ افزود: سازمان فرهنگی، هنر و ورزشی شهرداری قم به‌عنوان بازوی اجرایی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد، کانون‌های فرهنگی و برگزاری برنامه‌های ورزشی همگانی در حال فعالیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یکی از برنامه‌های موردتوجه شورا را تصویب و نام‌گذاری روزی به نام قم اعلام کرد و گفت: در این روز که مصادف با ورود حضرت معصومه(س) به قم است با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل قم می‌توانیم گام مؤثر در جذب سرمایه‌گذاری در استان برداریم.

وی پرداختن به استان قم از ابعاد سیاسی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی را در یک روز مشخص لازم دانست و ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم بعد از پیگیری‌های انجام داده امسال این برنامه را به‌صورت استانی برگزار کرده و در سال آینده این روز را به‌صورت ملی برگزار می‌کنیم.

مالکی نژاد برنامه‌های روز قم را اعلام و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره پرچم، به صدا درآمدن زنگ مدارس و اجرای تورهای قم گردی و تئاترهای خیابانی و همچنین نصب المان‌هایی در سطح شهر ازجمله برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت و جایگاه مساجد در ارتقاء فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: مساجد به‌عنوان کانون‌های فرهنگی باید به تجهیزات ورزشی و فرهنگی مجهز شده و تا امسال 25 مسجد دیگر نیز تجهیز می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مناطقی از شهر که فاقد مسجد بوده نیز شناسایی‌شده و در صورت امکان شهرداری زمین به هیئت‌امنا تحویل محله داده می‌شود.

وی همچنین از تسهیل ارائه پروانه به خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و بیان کرد: یکی از موضوعات مورد پیگیری شهرداری و شورای شهر تأسیس رصدخانه در شهر قم است که با توجه به نظر کارشناسان این رصدخانه در کنار موزه دفاع مقدس بنا خواهد شد.

وی ساماندهی ورودی‌های قم را نیز یکی از دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا دانست و تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده فعلاً ورودی عوارضی قم برای ساماندهی به شهرداری تحویل داده‌شده و امیدواریم ورودی جمکران نیز به نتیجه برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار