استاندار قزوین:ساختاری که در نظام بانکی و پولی و اقتصاد کشور شکل گرفته در شرایط کنونی پاسخگوی نیازها نیست و اگر بخواهیم به هدف برسیم باید برخی روشها را تغییر دهیم.
کد خبر: ۷۹۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 11 November 2019

ساختار نظام بانکی و پولی در شرایط کنونی پاسخگوی نیازها نیست

به گزارش تابناک قزوین،عباس معمارنژاد ،معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که عیسی قبادی سرپرست امور اقتصادی استانداری، فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز حضور داشت در خصوص راههای رونق اقتصاد و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان تبادل نظر شد.

هدایت الله جمالی پور در این دیدار گفت: با سیسنم اقتصادی کنونی نمی توان به اشتغال بیشتری در این حوزه امیدوار بود لذا نیازمند اصلاح روش های اشتباه گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: ساختاری که در نظام بانکی و پولی و اقتصاد کشور شکل گرفته در شرایط کنونی پاسخگوی نیازها نیست و اگر بخواهیم به هدف برسیم باید برخی روشها را تغییر دهیم.

استاندار قزوین افزود: در کنار مشکلاتی که در بخش دولتی وجود دارد گاهی شاهد بیتعهدی بخش خصوصی هم هستیم و برای نمونه در پرداخت مالیات همراهی لازم را ندارند در حالی که کشور باید با منابع درآمدی ناشی از مالیات اداره شود.

وی بیان کرد:هرچند مناسبات بین المللی هم در برخی مواقع مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند اما باید بخش دولتی و خصوصی به تعهدات خود پایبند باشند و با کمک یکدیگر تلاش کنند تا از شرایط کنونی عبور کنیم.  

استاندار قزوین تصریح کرد: توجه به معیشت و اقتصاد مردم امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با استفاده از همه ظرفیت ها و شفاف سازی امور بتوانیم برنامه ریزی درستی از شرایط و آینده داشته باشیم.

وی به ایجاد منابع درآمدی جدید اشاره کرد و یادآورشد: بخشی از درآمدها می تواند از محل فروش املاک مازاد بر نیاز یا تغییر کاربری آنها تامین شود اما هنوز اطلاعات دقیقی از دارایی دولت نداریم که باید این موضوع شفاف سازی و تعیین تکلیف شود.

جمالی پور برای همکاری در شناسایی و ثبت اموال دولتی در استان و برنامه ریزی برای فروش املاک مازاد و غیر قابل استفاده ادارات قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار