در گردهمایی دوره ابتدایی قطب بویراحمد مطرح شد
معاون آموزش ابتدایی : برای جلوگیری از تکرار پایه باید کمیته کاهش افت تشکیل شود که نقش راهبر در این کمیته تعیین کننده است . وظیفه این کمیته کاهش افت در اموزش ابتدایی است.
کد خبر: ۷۹۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳ 13 November 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گردهمایی آموزشی ، توجیهی و تبیین طرح ها و برنامه های دوره ابتدایی قطب بویراحمد با حضور راهبران ، مدیران و کارشناسان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ، بویراحمد ، دنا ، مارگون ، لوداب و عشایر در سالن شهید ایزدپناه برگزار شد.
کتر علی زهرایی با اشاره به موضوع گردهمایی ، گفت  : از نظر سازمانی همه ما یک هدف را دنبال می کنیم برای رسیدن به اهداف مهم آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی.
زهرایی با اشاره به لزوم وجود ارزیابی سازمانی ، افزود : یکی از اهداف سازمانی ما این است که خوب کار کنیم و این خوب کار کردن  را نظام ارزیابی تشخیص می دهد .
وی گفت : در نظام هستی ارزیابی وجود دارد جایی که خدا می فرماید جهنم جای کسانی است که کار بد کردند و کسانی که به خدا پناه اوردند و کار خوب کردند هم نتیجه کار خود را می بینند این می شود نظام ارزیابی در نظام هستی. 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد : برای موفقیت در کار ، باید همه ما همسو باشیم آگاهی ها همسطح باشد اما عملی ترین نظام اموزش و پرورش در سطح مدرسه رخ می دهد.
وی در خصوص موضوع ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش گفت : یکی از شاخص ها ، ثبت نوآموزان است که با آن آزموده می شویم که در این زمینه رتبه خوبی داریم چرا که در سال ۹۲ پنج هزار نوآموز ثبت کردیم اما الان این عدد به  ۱۳ هزار رسیده است که از نظر توسعه کمی آمار خوبی است ضمن اینکه در بحث کیفی هم کارهای خوبی صورت گرفته است.
زهرایی گفت : در شاخص ثبت نوآموزان همه باید بکوشیم چه دانش آموزان عشایری چه دانش آموزان حاشیه شهر که در این شاخص علاوه بر همکاران فرهنگی در استان ها و شهرستان ها هم وزیر و هم رئیس جمهور سنجیده می شوند چرا که این یک شاخص جهانی است.
 زهرایی : کار راهبر آموزشی پایش و اصلاح است نه مچ گیری / لزوم تشکیل کمیته کاهش افت تحصیلی

زهرایی گفت : با توجه به اینکه آمار در این زمینه یکی از شاخص ها است ، تعدادی نواموز داریم که باید این نوآموزان در سامانه  ثبت شود .
این مسئول آموزشی و پرورشی در بخش دیگری از سخنانش گفت : آموزش اولیا در پایه اول و ایجاد ارتباط بین خانه و‌ مدرسه بسیار مهم است . گاهی برخی اولیا باسوادتر است که همین مشکلاتی ایجاد می کند چرا که علیرغم اطلاعات بیشتر این اولیا اما شیوه آموزش به کودک را نمی دانند و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلم می شود. لذا آموزش اولیای بچه های کلاس اول مهم است که این  آموزش ها باید در راستای آموزش فرهنگ اجتماعی شدن باشد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : انسداد مبادی بی سوادی بسیار مهم است که در این زمینه باید عوامل را شناسایی و اقدام شود . 
وی افزود : الان کودکان کار در شهر یاسوج وجود دارد که لازم است در این زمینه هماهنگی با برخی داستگاه ها مانند بهزیستی و برخی دستگاه های دیگر صورت گیرد.
زهرایی گفت : یکی از شاخص های مهم در آموزش و پرورش ، نرخ تکرار پایه است . معلم کلاس تعیین می کند که یک دانش اموز به کلاس بالاتر برود یا نه که با ارزیابی عملکرد پیشرفت تحصیلی در طول سال ، صورت گرفتن این ارتقاء را تایید می کند.
وی افزود : در نظام ارزیابی ، سلامت ارتقا بسیار مهم است اما توجه به تفاوت های فردی دانش اموزان یا اختلالات و مسائل شخصیتی می تواند در تقویت دانش اموز موثر باشد. 
این مسئول ادامه داد : برای جلوگیری از تکرار پایه باید کمیته کاهش افت تشکیل شود که نقش راهبر در این کمیته تعیین کننده است . وظیفه این کمیته کاهش افت در اموزش ابتدایی است.
زهرایی اظهار داشت : دبستانی با ۶۰۰ دانش اموز یک دانشکاه است و باید با عدالت اموزشی در جهت پیشرفت تحصیلی تلاش کرد. 
وی با اشاره به فلسفه ایجاد راهبران آموزشی گفت : راهبر شکل بهتر شده راهنمای تعلیماتی است. بر این اساس کار راهبر پایش است نه مچ گیری، کار راهبر ابتدا مشارکت در امر آموزش است سپس اصلاح. 
وی افزود : راهبر باید ضعف معلم را یادداشت کند سپس با رویکرد مشارکتی به اصلاح ضعف کمک کند بنابراین اساسی ترین پیش نیاز این است که راهبر باید مشکلات را صحیح بنویسد .
زهرای ادامه داد : ارزشیابی توصیفی یک پدیده نو در ایران است که ویژگی های خاص خود را دارد و این نوع ارزیابی در جهت تقویت یادگیری است .
وی افزود : ارزشیابی توصیفی گونه ای از سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی است که بر اساس اسناد جمع اوری شده ، طبقه بندی شده و نهایتا تجزیه و تحلیل می شود و به اعلام نتیجه منتهی می شود.
زهرایی با اشاره به شیوه ارزشیابی توصیفی گفت : انتظار این است که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان سال ، در ابزارهای موجود پایش و بررسی شود و بر اساس ان تجزیه و تحلیل و گزارش شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار