زارع پور : در بحث سند بنیادین که افق ان تا هزار و چهارصد است ، استان ها را ملزم کرده اند که بر اساس ۶ زیر نظام برش استانی آن را تنظیم کنند و خوشبختانه ما این برش استانی را تنظیم کردیم و ۲۲۲ برنامه در برش استانی تنظیم و به مناطق فرستاده ایم و قرار شد که این مناطق برش شهرستانی را برای اداره کل بفرستند.
کد خبر: ۷۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 13 November 2019

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از زحمات راهبران آموزشی گفت : مدیریت آموزش و پرورش استان روی برخی شاخص ها بسیار حساس است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عادی زارع پور در گرهمایی ، آموزشی ، توجیهی طرح ها و برنامه های دوره ابتدایی ، قطب بویراحمد با بیان این نکته که دوست دارم من را به جای مدیر کل ، خادم المعلمین بنامند ، گفت : اگر بخواهیم تحولی در اموزش و پرورش رخ دهد باید این کار توسط معلمین صورت گیرد و این مهم با تکریم معلمین صورت می گیرد و باید معلمین ابتدایی را تکریم ویژه کرد.
زارع پور افزود : معلمین ابتدایی پایه ها و ستون اصلی نظام اموزشی ما هستند و اگر افتی در آموزش ببینیم با کالبد شکافی به آموزش ابتدایی می رسیم و بالعکس پیشرفت در حوزه آموزش ما مرهون تلاش های معلمین دوره ابتدایی است.
وی گفت : یکی از نرخ های آماری که به شدت وزارت اموزش و پرورش در همه جلسات بر ان تاکید کرده است توسعه پوشش پیش دبستانی است .
زارع پور ادامه داد : پیش دبستانی هم در متاطق محروم و هم در مناطق دو زبانه می توانند در مراکز دولتی باشند و بخشی هم در مدارس غیردولتی است. ضمن اینکه برای کسانی که تقاضای مشارکت و ایجاد مدارس پیش دبستانی دارند از طریق اداره مشارکت ها با اخذ مجوز اقدام می کنند
هادی زارع پور افزود : نرخ پوشش پیش دبستانی در سال ۹۲ عدد ۵ هزار و ۷۹۳ نفر بوده که با تلاش همه شما در مناطق مختلف این عدد را به ۱۳ هزار نفر رساندیم که هشتاد و دو دهم درصد و از میانگین کشور ۹ درصد بیشتر است که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
وی گفت : در پوشش نوآموزان در سال ۹۲ صفر بود که الان به ۳ هزار و ۳۴۵ نفر رساندیم و هدفگذاری ما در سال جاری رسیدن به ۹۰ درصد پوشش نوآموزان است که در همه مناطق این مهم صورت خواهد پذیرفت.
زارع پور به یکی دیگر از موفقیت های آموزش و پروش استان اشاره کرد و گفت : در دوسال گذشته در ارزیابی از عملکرد سواداموزی کشور که امسال شاخص های این ارزیابی بیشتر شده است در بحث نیروی انسانی و ساماندهی رتبه اول را کسب کرده ایم. 
 
بیشتر بخوانید
 
مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد : اکنون ۱۵ مدرسه ۱ دانش اموزی و ۸۱۷ مدرسه بین ۲ تا ۱۰ دانش آموزی در استان داریم این در حالی است که شاخص دانش اموز به معلم در کشور ۲۶ دانش آموز به یک معلم در کشور است اما دراستان ۱۷ دانش آموز به یک معلم است بنابراین وضعیت نیوری انسانی ما بسیار خوب است لذا باید در انسداد مبادی بی سوادی تلاش کنیم و نتیجه بهتری هم بگیریم.
زارع پور افزود : در سال گذشته ما توانستیم ۲۷۴ دانش آموز لازم التعلیم را اموزش دهیم امسال هم باید تلاش کنیم کسی از تعلیم باز نماند.
مدیر کل آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : سند تحول بنیادین اموزش و پرورش را داریم که در فرصتی دیگر و جلسه ای مستقل به ان می پردازیم اما توصیه می کنم مدیران حتما سند را با زیر نظام های آن مطالعه کنند چرا که مبنای کار ما همین سند است که هیچ برنامه آموزشی و تربیتی ما نباید خارج از سند تهیه و تنظیم شود.
زارع پور افزود : در بحث سند بنیادین  که افق ان تا هزار و چهارصد است ، استان ها را ملزم کرده اند که بر اساس ۶ زیر نظام برش استانی آن را تنظیم کنند و خوشبختانه ما این برش استانی را تنظیم کردیم و ۲۲۲ برنامه در برش استانی تنظیم و به مناطق فرستاده ایم و قرار شد که این مناطق برش شهرستانی را برای اداره کل بفرستند.
وی ادامه داد : شهرستان ها بسته انتظارات از مدرسه را باید به مدارس ارسال کنند. الان بخشنامه ها بنابر انتظارات از مدرسه و در خود استان تنظیم می شود .
مدیر کل آموزش و پرورش کفت : یکی از سیاست ها ارتقای مدیریت مدارس است که باید بر اساس مدرسه محوری در خود مدرسه انجام شود که این موضوع در شهرستان ها با برگزاری آزمون ها و گذراندن دوره های تخصصی ، مدیر شده اند و این موضوع در سال جدید ادامه خواهد داشت و احتمالا مناطق هم به این موضوع اضافه خواهند شد.
هادی زارع پور در پایان گفت : آموزش و پرورش را نباید کلی سنجش کرد بلکه باید با همین شاخص ها و آمار واقعی سنجید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار