رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: توزیع شیر در مدارس نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است
کد خبر: ۷۹۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 13 November 2019

فارس من | توزیع شیر در مدارس نیازمند تامین اعتبارات است

جواد نظری در خصوص توزیع شیر در مدارس نیز گفت: مرکز بهداشت وظیفه نظارت بر سالم بودن شیر، نگهداری سالم و توزیع درست آن در مدارس را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: ردیف اعتباری توزیع شیر باید در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد تا آنها نسبت به تأمین شیر مدارس اقدام کنند که با توجه به مشکلات اعتباری توزیع شیر در مدارس تا تزریق اعتبارات امکان نخواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی همچنین با اشاره به توزیع قرص ویتامین D گفت: برخلاف برخی از استان‌ها، در استان مرکزی قرص ویتامین D هم در مدارس دخترانه و هم در مدارس پسرانه توزیع می‌شود، قرار بود امسال این طرح از مهرماه آغاز شود اما به سبب مشکلات اعتباری با تأخیر مواجه شد.

نظری اظهار کرد: ویتامین D یکی از ویتامین‌های اساسی و مورد نیاز بدن برای سلامت دهان و دندان، جسم و رشد است.

وی افزود: متأسفانه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، کمبود ویتامین D در کشور وجود دارد و 90 درصد از دانش‌آموزان دختر و 60 درصد از دانش‌آموزان پسر مشکل کمبود این ویتامین را دارند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم‌گرفته شده تا در مدارس مکمل این ویتامین‌ به دانش‌آموزان داده شود، بر همین اساس ماهانه  یک قرص 50 هزار واحدی به دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم داده می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: برای تأمین ویتامین مورد نیاز به 123 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، هم‌اکنون قرص‌های ویتامین D مورد نظر از شرکت‌های دارویی خریداری شده اما هنوز پول آن پرداخت نشده، با توجه به این‌که مرکز بهداشت هر 3 ماه یک‌بار اعتبار دریافت می‌کند قرار است پول شرکت دارویی 3 ماه یک‌بار پرداخت شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای خوب وزارت بهداشت در مدارس توزیع قرص‌ آهن در مدارس دخترانه برای تأمین آهن مورد نیاز آنها است، در این راستا مرکز بهداشت برای هر دانش‌آموز دختر طی سال تحصیلی 60 قرص آهن در نظر گرفته که در بازه زمانی 4 ماه از سال تحصیلی، بین آنها توزیع می‌شود.

نظری افزود: در سال‌های ابتدایی این طرح، قرص آهن سولفات بین دانش‌آموزان توزیع می‌شد که به سبب نارضایتی آنها هم‌اکنون قرص فومارات با هزینه بیشتر، عوارض کمتر و طعم بهتر توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تأمین قرص آهن مورد نیاز دانش‌آموزان دختر در استان به 65 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، هم‌اکنون نزدیک به 22 درصد از قرص مورد نیاز با مبلغ 16 میلیون تومان تهیه شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: هر 2 این قرص‌ها کاملاً رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، با توجه به شرایط اقتصادی و صرف اعتبارات سنگین برای تهیه آنها در کشور، از دانش‌آموزان درخواست داریم این قرص‌ها را دور نیندازند و استفاده کنند.

نظری خاطرنشان کرد: هرچند پیش از توزیع این قرص‌ها کارشناسان مراکز بهداشتی در مدارس حاضر شده و آموزش‌ها و توصیه‌های لازم را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار