علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تولید انرژی پاک برای کشور مقرون به صرفه است، گفت: نیروگاه‌های خورشیدی در استان احداث می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 13 November 2019

استاندار سمنان امروز صبح در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه نیروگاه خورشیدی (فتو ولتائیک) ۱۰ مگاواتی سمنان ضمن بیان اینکه اجرای نیروگاه‌هایی خورشیدی و تولید انرژی پاک از هشت اولویت اصلی و ضروری استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوای استان سمنان، بهترین ظرفیت برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این منطقه وجود دارد

 وی بابیان اینکه در بخش‌هایی از استان برق یکی از مشکل‌های اصلی برای فرآوری معادن و گسترش صنایع محسوب می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت‌های معدنی در جنوب شهرستان شاهرود و دامغان به سبب مشکلات عدیده برای تأمین برق موردنیاز این بخش مغفول باقی‌مانده که باید برای رفع آن اقدامی اساسی انجام شود.

نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان احداث می‌شود

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه انرژی پاک برای آینده کشور مقرون‌به‌صرفه است، افزود: شرایط جوی استان سمنان در  ۳۰۰ روز از سال  آفتابی است که این امر فرصت مناسبی برای تولید انرژی خورشیدی است.

 آشناگر بابیان اینکه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این راستا از دیگر اولویت‌های دولت به شمار می‌رود، اضافه کرد:استان سمنان در بخش ‌منابع آبی با کمبودهایی مواجه است درحالی‌که در بخش باد و نور خورشید این منطقه ظرفیت‌های غنی دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی‌های نو در برخی موارد با توجه به تحریم‌های دشمن پرهزینه است، تأکید کرد: بهره‌گیری از انرژی پاک درنهایت برای استان و کشور مفید و مقرون‌به‌صرفه است و باید برای توسعه آن گامی مؤثر برداشته شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه مساعدت روند اداری برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد، گفت: پروژه‌ای با اعلام نیاز ۱۰۰ هکتار زمین در شاهرود در کمتر از ۱۰ روز تعیین تکلیف و زمین موردنیاز به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد تا صاحبان صنایع مشغول به فعالیت و سرمایه‌گذاری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار