مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین : در حال حاضر بیش از ۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول زعفران رفته است.
کد خبر: ۷۹۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 14 November 2019

47 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت زغفران رفت

به گزارش تابناک قزوین،علی اکبری،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام  این خبر افزود :  از این میزان مزارع کشت شده  ۹,۷ هکتار غیر بارور و تازه کاشت و ۳۷.۳۵ هکتار بارده است .

 وی  با  اشاره به این نکته که  به طور متوسط از هر هکتار  ۳کیلو گرم زعفران خشک در استان تولید می شود پیش بینی کرد : امسال بیش از  ۱۱۰ کیلو گرم محصول زعفران خشک در استان تولید شود .

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی  استان قزوین  تصریح  کرد : برای استحصال هر کیلو زعفران نیاز به ۱۱۰ تا ۱۷۰ هزار گل زعفران است .

وی  عمده  مناطق پراکنش کشت این محصول در سطح استان را ؛ اراضی مستعد شهرستانهای قزوین ، تاکستان ، آوج ، بوئین زهرا و آبیک ذکر کرد و گفت : کشت این محصول در اراضی آهکی قابلیت باردهی اقتصادی ضعیفی دارد .

وی یاد آور شد : در حال حاضر ۸۳ نفر بهره بردار برای تولید محصول زعفران در استان فعالیت دارند .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سازگاری زعفران با شرایط آب و هوایی سرد و خشک بهترین شرایط گل دهی را دارد بطوری که با بروز سرما شرایط رشد و گل دهی  این محصول فراهم  می شود.

اکبری بر  ایجاد شرکت تعاونی تولید و صنایع تبدیلی وابسته ، وجود فروشگاه به جهت تامین نهاده های زعفران ، تهیه پیاز گواهی شده در استان و تهیه برند زعفران تولیدی استان را  برای حمایت از تولید کنندگان این محصول ضروری دانست .

برچسب ها: زعفران ، آبیک ، کشاورزی ، کشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار