مدیرکل کمیته امداد استان قزوین : مردم استان در هفت ماهه امسال بیش از ۹ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 14 November 2019

جمع آوری بیش از ۹ میلیارد تومان زکات در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،در هفت ماهه امسال بیش از ۹ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد رشد داشته است.
مومنی اضافه کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده؛ بیش از دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات واجب، بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون زکات مستحبی و بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون زکات فطریه و کفاره بوده است.
او افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده ۷۶ درصد برای محرومان و ۲۴ درصد برای امور عمرانی هزینه شده است.
مومنی خاطرنشان کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده برای ۳۵ مورد جهیزیه، ۸۸ مورد هزینه درمانی، ۱۶۹ مورد پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، ۲۹ مورد هزینه احداث مسکن نیازمندان، ۸۳ مورد پرداخت هزینه تعمیر و بازسازی و پرداخت بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ مورد کمک هزینه معیشت استفاده شده است.
او گفت: همچنین در حوزه پروژه‌های عمرانی عام المنفعه، یک باب غسالخانه، هشت حسینه و بهسازی و اصلاح ۱۴ معبر عمومی از محل زکات اجرایی شده است.
دبیر شورای زکات استان گفت: درباره فرهنگ سازی زکات با برنامه ریزی انجام شده، حضور اعضای شورای زکات در روستا‌ها در قالب جلسات شبانه زکات انجام شده تا بتوانیم بستر اجرای این دستور الهی را فراهم کنیم.
به گفته مومنی، از ۸۲۰ روستای استان ۶۰۰ روستا مشمول زکات واجب است که ۳۵۰ روستا را برای جمع آوری زکات پوشش دادیم و تلاش می‌کنیم تا سایر روستا‌ها را نیز فعال کنیم.
مومنی عنوان کرد: تاکنون ۴۰ همایش در استان و شهرستان‌ها برگزار شده است تا مردم روستا‌ها با این موضوع آشنا شوند همچنین علاوه بر استفاده از سایر شیوه‌های تبلیغی، برای ۱۴۰ هزار مشترک صدقات ارسال پیامک داشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار