کد خبر: ۷۹۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 15 November 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سهمیه بندی بنزین و منطقی شدن قیمت آن از بامداد امروز در حالی آغاز شد که مشاهدات خبرنگاران ایرنا از آرامش در جایگاه های سوخت و روال عادی سوخت گیری در پمپ بنزین های سراسر کشور حکایت دارد.

براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.
دولت اعلام کرده که درآمد ناشی از اجرای این طرح را به طور کامل به صورت یارانه بین ۱۸ میلیون خانوار ایرانی توزیع می کند.
در ساعات پایانی دیروز پس از حتمی شدن اجرای این طرح، برخی در فضای مجازی قصد سوء استفاده از سهمیه بندی بنزین را داشتند اما مشاهدات خبرنگاران ایران از سراسر کشور حاکی از آن است که سوختگیری خودروها در جایگاههای پمپ بنزین بدون مشکلی در حال انجام است.

جایگاه‌های سوخت در آذربایجان‌شرقی مشکلی ندارند
به گفته علیار راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی جایگاه های سوخت آذربایجان شرقی در شرایط عادی بوده و از نظر تامین سوخت مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: جایگاه داران سوخت در آذربایجان شرقی همه تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر به هموطنان شان به کار می بندند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هیچ یک از جایگاه های سوخت در استان با مشکلی در تامین سوخت، عرضه خدمات و فعالیت خود مواجه نیستند.

آرامش در جایگاه‌های سوخت اصفهان
با وجود انعکاس شایعات مبنی بر شرایط غیرعادی جایگاه‌های عرضه سوخت از جمله اصفهان در شبکه‌های اجتماعی، تاکنون مشکلی خاصی به گفته مسوولان این استان نبوده و روند عادی فعالیت پمپ بنزین‌ها ادامه دارد.
حتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی حتی گزارش‌هایی از به آتش کشیده شدن جایگاه‌های عرضه سوخت در استان اصفهان انتشار یافت که واقعیت نداشت.
بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، هیچ‌گونه ازدحامی در جایگاه‌های سوخت استان اصفهان حتی تا اکنون وجود نداشته و شرایط از شب گذشته عادی بوده و سوخت‌گیری خودروها بر اساس نرخ‌های اعلامی جدید صورت گرفته است.
بنابر اعلام مسوولان ذیربط  استان اصفهان، جز حضور شماری اندک از خودروها در صف بنزین که در چنین شرایطی امری طبیعی است، موضوع چنان که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته نیست و از صبح امروز هم جایگاه‌های عرضه سوخت با روندی طبیعی در حال فعالیت هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اجرای سهمیه بندی بنزین را تصمیم نظام ذکر کرد و  گفت: با توجه به تمهیدات و تدابیر ویژه ای که اندیشیده شده همراهی خوبی از مردم در اجرای این طرح شده است.
حیدر قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود : فضای عمومی اجتماعی تا حدودی  منطقی شدن قیمت سوخت را داشتند و هم چنین معلوم نبودن زمان دقیق اجرای این طرح و  مضاف بر این شده تا صفوف خودروها را در پمپ بنزین‌های این استان نداشته باشیم.
رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان نیز از عادی و آرام بودن وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت در این استان از شب گذشته تا کنون خبر داد.
سرهنگ جواد درستکار در گفت‌ و گو با ایرنا تصریح کرد: هیچ گونه ازدحام و درگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت استان اصفهان تا کنون گزارش نشده است.

توزیع بنزین در البرز عادی است
مجتبی دلبری مدیر شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان البرز اعلام کرد که توزیع بنزین در جایگاه های سوخت این استان روال عادی خود را طی می کند.
وی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال سهمیه بندی و تغییر قیمت بنزین در کشور ، میزان مراجعه مردم به جایگاه های سوخت البرز افزایش یافت اما اکنون در برخی جایگاه ها شمار مراجعه کنندگان  مقداری بیش از حد معمول است.
وی ادامه داد: بنزین به اندازه کافی در سطح استان البرز ذخیره شده و نگرانی از بابت تامین سوخت وجود ندارد.
دلبری گفت: انبار نفت استان البرز از دیروز به طور شبانه روزی فعالیت تامین سوخت جایگاه های استان را انجام داده و مشکلی در این زمینه نداریم.

روال عادی و آرام سوختگیری در ایلام
اجرای سهمیه بندی بنزین تاثیری بر جایگاه های سوخت استان ایلام نداشته و روال عادی و آرام سوختگیری با شرایط جدید در پمپ بنزین های استان ایلام جریان دارد.
بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مختلف این شرایط در تمامی مناطق استان ایلام حکمفرماست و هیچگونه ازدحام و شلوغی در جایگاه های سوخت دیده نمی شود.

مردم ایلام همچون دیگر مناطق کشور با تصمیم سران سه قوه در خصوص سهمیه بندی بنزین همراهی کرده و در حال وفق دادن خود با شرایط جدید سوختگیری هستند.
همچنین با وجود اینکه روز گذشته اخباری در خصوص آغاز سهمیه بندی بنزین در فضای مجازی ایلام منتشر شد اما جایگاه های سوخت با ازدحام و شلوغی غیر عادی همانند دوره های گذشته مواجه نشد.
 

مشکلی در عرضه بنزین در بوشهر وجود ندارد
مهرداد بیوکی مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهرگفت: ۶۵ جایگاه توزیع فرآوردهای این استان فعال و خدمات خود را بدون کوچک‌ترین مشکلی به شهروندان ارائه می‌کنند.
به گفته وی، از شب گذشته که بنزین سهمیه‌بندی شده شرایط در جایگاهای عرضه سوخت استان و تانکرهای توزیع سوخت جایگاه‌ها نیز روند عادی توزیع را سپری می‌کنند.
وی بیان کرد: این استان هیچ کمبودی در بخش تامین سوخت ندارد و ذخیره کنونی سوختی آن برای مدت یک ماه تامین است.
مصرف روزانه سوخت استان بوشهر به طور متوسط روزانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر است.

روند عادی عرضه سوخت در پایتخت
در پایتخت نیز اجرای سهمیه‌بندی بنزین تاثیری بر جایگاه‌های عرضه سوخت پایتخت نداشته و روال عادی سوخت‌گیری در جریان دارد.
بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، هیچ‌گونه مشکلی در جایگاه‌های سوخت سطح پایتخت تا اکنون وجود نداشته و شرایط از شب گذشته عادی بوده و سوخت‌گیری خودروها بر اساس نرخ‌های اعلامی جدید صورت گرفته است.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پی افزایش قیمت سوخت در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که مشکلی در تامین سوخت نداریم و اکنون آرامش در سطح این استان برقرار است.
وی افزود: شامگاه گذشته پس از اعلام قیمت جدید سوخت در کشور شورای تامین در سطح استان برگزار شد و تمامی جایگاه‌های سوخت مورد رصد و ارزیابی قرار گرفت.
وی یادآور شد: هم اکنون مشکلی در سطح ۱۷۰ جایگاه سوخت در تهران، ۶۸ جایگاه در شرق و جنوب شرق استان و ۸۱ جایگاه در غرب و جنوب غرب استان مشاهده نمی‌شود و سوخت به میزان کافی در دسترس همه شهروندان قرار دارد.

همهمه خبرهای بنزینی بر خراسان شمالی اثری نداشت
با وجود همهمه خبری که در خصوص افزایش قیمت این کالا دیده می‌شود، اکنون فضایی آرام در نقاط مختلف استان خراسان شمالی برقرار است.
مجتبی شکوری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی در این باره گفت: خوشبختانه اکنون فضایی آرام در شهرهای استان حاکم است و اجرای سهمیه بندی بنزین با آرامش آغاز شده است.
وی اظهار داشت: مردم نباید نگران اجرای سهمیه بندی بنزین باشند، زیرا اجرای این طرح در نهایت به نفع جامعه است.
وی با بیان اینکه وضعیت در جایگاه های سوخت عادی است، تصریح کرد: جایگاه های توزیع بنزین مطابق روزهای معمول، فعال است و هیچ مشکلی در توزیع این فرآورده مشاهده نشده است.
شکوری گفت: سهمیه بنزین افرادی که کارت سوخت ندارند محفوظ است و سهمیه بنزین در کارت ها، تا ۶ ماه قابل ذخیره است.

جایگاه‌های پمپ بنزین مشهد مشغول به ارائه خدمات هستند
از مشهد نیز خبر می رسد که جایگاه‌های پمپ بنزین این کلانشهر طبق روال عادی و با حداکثر امکانات مشغول به کار و ارائه خدمات هستند.
مشاهدات خبرنگاران ایرنا از نقاط مختلف کلانشهر مشهد حاکی است ارائه سوخت بنزین در جایگاه‌های پمپ بنزین این شهر به روال عادی و همیشگی ادامه دارد و هیچ مورد غیر عادی و خاصی مشاهده نمی شود.
مردم مطابق روال همه روزه به جایگاههای پمپ بنزین مراجعه کرده و سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند و شلوغی و ازدحام غیر معمولی به چشم نمی خورد.
محمد رضا دانشور نیا معاون امنیتی، انتظامی فرماندار مشهد  هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:هیچ مشکلی از ۷۷ جایگاه سوخت کلانشهر مشهد و شهر بینالود گزارش نشده است.
همچنین مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی هم به خبرنگار ایرنا گفت:هم اکنون وضعیت همه جایگاههای پمپ بنزین مشهد آرام است.
جعفر قائمی طلب افزود:شب گذشته اما در تعدادی از جایگاههای پمپ بنزین مشهد صف شکل گرفته بود و اندکی شلوغ شده بود که با توجه به اعلام خبر سهمیه بندی بنزین این میزان ازدحام طبیعی بود.

مشکلی در سوخت گیری خودروها در خراسان جنوبی مشاهده نشد
جایگاه‌های عرضه سوخت در خراسان جنوبی پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین روز جمعه مانند روزهای گذشته روال عادی سوخت‌گیری را دارند و عرضه سوخت بدون مشکل انجام می‌شود.
مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکی است دیروز و دیشب (پنجشنبه) تا حدودی پمپ بنزین‌ها شاهد تعدادی بیشتری از خودروها نسبت به روزهای قبل بود اما امروز شرایط سوخت‌گیری به روال عادی بوده است. 
البته پس از انتشار خبر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین که با هدف بهینه سازی مصرف و حمایت از اقشار نیازمند صورت گرفته است، تلاش‌هایی برای القائات روانی در فضای مجازی دیده می‌شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی روز جمععه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه به دلیل شرایط فضای مجازی قبل از اجرای طرح پیش بینی تشکیل صف در جایگاه‌ها را داشتیم لذا تمام تمهیدات لازم از روز گذشته انجام شده تا مشکلی برای سوخت‌گیری مردم ایجاد نشود. 
قربانعلی مردانی افزود: تمامی جایگاه‌های استان از لحاظ فنی و عملیاتی رصد و استاندارد بودن ۶۵۷ نازل سوخت‌گیری از لحاظ اصالت بردهای چند نرخی تایید شده است. 
وی با بیان اینکه ذخایر سوختی به میزان کافی در همه جایگاه‌های استان وجود دارد اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصی از لحاظ شلوغی جایگاه‌ها گزارش یا مشاهده نشده است غیر از حدود ۲ تا ۳ مورد از جایگاه‌های مرکز استان که از ساعت ۲۳ شب گذشته به بعد کمی ازدحام سوخت‌گیری داشتند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به میزان مصرف سوخت در ۲ روز اخیر بیان کرد: مصرف بنزین روز گذشته نسبت به پنجشبنه هفته قبل حدود ۱۷ درصد و نسبت به سایر روزها ۱۱ درصد افزایش داشته که غیرمتعارف نیست. 
وی افزود: مصرف بنزین در روز گذشته نسبت به روزهایی که رکورد مصرف بنزین در استان بوده ۴۰ درصد کاهش داشته است لذا این آمار و ارقام نشان از آرامش نسبی در سوخت‌گیری جایگاه‌های استان دارد. 
مردانی گفت: امروز نیز مصرف بنزین کمتر از میانگین معمول بوده است و در شهرستان‌ها به خصوص نهبندان که همیشه ۲ نفتکش روزانه اعزام می‌شده درخواست سوخت نداشتیم. 


آرامش در جایگاه‌های سوختگیری زنجان برقرار است
با اعمال تغییرات در سهمیه بندی بنزین، در همه جایگاه‌های عرضه سوخت زنجان آرامش برقرار است و کمبودی در توزیع فرآورده‌های نفتی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان حاضر به اندازه مورد نیاز استان زنجان سوخت وجود دارد و کمبودی در این خصوص نداریم روال عادی در جایگاههای عرضه بنزین حاکم است.
حمدالله حبیبی، افزود: روند سوخت گیری خودروها نیز در همه جایگاه های استان همچون روزهای گذشته عادی و بدون ازدحام است.

شایعات بر عرضه سوخت در کرمان اثری نداشت
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: جایگاه‌های عرضه فراورده نفتی این منطقه پیش از سهمیه بندی با شایعه افزایش قیمت بنزین رو به شلوغی می‌رفت که اکنون وضعیت این جایگاه‌ها به حالت طبیعی خود برگشته است.
محسن اسماعیلی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز مردم به سهولت در حال سوخت‌گیری خودروهای خود هستند و جایگاه‌های عرضه فراورده نفتی به نحو مطلوبی خلوت هستند.
وی اظهار داشت: سوخت کافی در تمامی جایگاه‌های عرضه و انبارهای فراورده نفتی منطقه کرمان تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: از ابتدای بامداد امروز همزمان با تغییر نرخ و سهمیه بندی بنزین مسئولان شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان به صورت میدانی در محل جایگاه های عرضه حضور یافتند و خوشبختانه تاکنون مشکلی در این حوزه گزارش نشده است.
علی بابایی فرماندار کرمان نیز به ایرنا گفت: هیچ شلوغی و ازدحام خودرویی در ۵۱ جایگاه عرضه سوخت این شهرستان و ۲۸ جایگاه شهر کرمان ایجاد نشده است .
وی با بیان اینکه طی ۲۴ساعت گذشته ۳۲ جایگاه عرضه سی ان جی شهرستان کرمان نیز تقویت شده و آماده ارائه خدمت هستند، افزود: ۲۰ هزار کارت سوخت وسایل نقلیه در باجه های پست این استان معطل مانده است.

نه اهالی کهگیلویه و بویراحمد به فضاسازی ها در شبکه های اجتماعی
بر خلاف فضای سازی های انجام شده علیه طرح سهمیه بندی بنزین در فمجازی و شبکه‌های اجتماعی، آرامش بر متن جامعه و جایگاه‌های سوخت کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه شهر یاسوج مرکز این استان حاکم است.
از همان ساعات پایانی و نیمه های شب گذشته تاکنون و طی بازدیدهای میدانی از برخی جایگاه های سوخت در سطح شهر و حتی بیرون از شهر یاسوج تمامی این جایگاه ها فضای امن، آرام و روال عادی دارد.
در حالی که فضای مجازی و برخی شبکه های اجتماعی به دنبال متشنج کردن اوضاع و القای فضای ناآرام ناشی از سهمیه بندی و افزایش این فرآورده نفتی بودند اما کمترین تحرک و ناآرامی از شب گذشته تاکنون در هیچ نقطه ای از استان کهگیلویه وبویراحمد به اذعان مسئولان و متولیان امر وجود نداشته است.
بر اساس بازدیدهای میدانی خبرنگاران ایرنا جایگاه های سوخت در همه شهرهای استان روال عادی و با کمترین میزان ازدحام را می گذرانند.

ازدحامی در جایگاه های عرضه بنزین گیلان دیده نشد
روال عادی ارائه خدمات در جایگاه‌های عرضه بنزین استان گیلان و کلانشهر رشت برقرار است و شهروندان، همچون گذشته و در آرامش، نسبت به دریافت سوخت خودرو و وسیله نقلیه خود اقدام می کنند.
یکی از شهروندان رشتی که صبح جمعه به یکی از جایگاه های بنزین مراجعه کرده بود، به ایرنا گفت: طبیعی است که هیچ افزایش قیمتی مورد استقبال مردم نبوده و کسی تمایلی به پرداخت پول بیشتر ندارد اما گران شدن بنزین نباید خدشه ای به ثبات نسبی کنونی قیمت ها وارد کند.
سمانه بانوی جوانیست که با خودروی خود در حال ورود به یکی از جایگاه های عرضه سوخت در رشت است و به ایرنا می گوید: هجوم به پمپ بنزین ها و ذخیره ده ها لیتر بنزین نه تنها گره ای از مشکلات نخواهد گشود بلکه از نظر ایمنی هم خطرناک است و باید در آرامش کامل، با این تصمیم کشوری مواجهه داشته باشیم.
گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر شهرهای استان نیز حاکیست که مردم همچون روزهای گذشته به پمپ بنزین ها مراجعه می کنند و ازدحام یا خللی در این بخش وجود ندارد.

سهمیه‌بندی بنزین تاثیری بر شلوغی پمپ بنزین‌های لرستان نداشت
آغاز سهمیه بندی بنزین از بامداد روز جمعه تاثیری بر شلوغی پمپ بنزین های لرستان نداشته و مردم این استان با این تصمیم سران قوا همراهی می کنند.
در حالی که صبح روز گذشته (پنجشنبه ) یک سایت محلی در لرستان خبر از آغاز سهمیه بندی بنزین از روز جمعه را داده بود اما پمپ بنزین های این استان تا پایان روز گذشته روال عادی خود را می گذراندند و خبری از صف های طولانی خودرو در مقابل پمپ بنزین های استان دیده نمی شد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر نیز حاکی است که اغلب پمپ بنزین های استان در روز جمعه همانند روزهای تعطیل خلوت بوده و مردم به اندازه نیاز خود بنزین دریافت می کنند.

خدمت رسانی عادی جایگاه‌های عرضه سوخت مرکزی
بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جایگاه های عرضه سوخت در این استان به صورت عادی در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی افزود: هم اینک جایگاه های عرضه سوخت استان مرکزی دارای ازدحام خاصی نیست و جایگاه داران به صورت عادی در حال ارائه سرویس به همشهریان هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اعلام نرخ های جدید، عرضه سوخت بر اساس نرخ اعلامی صورت گرفته و گزارش ها حاکی از آن است که در جایگاه های عرضه سوخت استان مشکل خاصی وجود ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: همه جایگاه های سطح استان آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز هستند و استان مرکزی در حوزه تامین سوخت مورد نیاز نیز با مشکلی روبرو نیست.

سوخت‌گیری در جایگاه‌های همدان عادی است
از عصر روز گذشته(۲۳ آبان)، با شنیدن زمزمه هایی مبنی بر افزایش نرخ بنزین شاهد ازدحام رانندگان وسیله نقلیه در جایگاه های عرضه سوخت همدان نبودیم و امروز نیز روال سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سخت استان همدان با وجود تغییر قیمت بنزین عادی گزارش شده است.
هر چند شب گذشته میزان مراجعه رانندگان وسایل نقلیه به جایگاه های عرضه سوخت نسبت به روزهای عادی بیشتر شده بود اما این امر موجب تشکیل صف های طولانی در مقابل جایگاه ها نشد.
از طرف دیگر طبق اعلام مدیرکل پست همدان، باجههای معطله پست استان همدان در تمامی مراکز شهرستان ها امروز /جمعه/ باز بوده و در حال تحویل کارت سوخت به مراجعه کنندگان هستند.
به گفته محمد امیدی خدمات رسانی به مراجعه کنندگان تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز ادامه دارد و در صورت ازدحام شهروندان و حضور ارباب رجوع در باجه ها، این زمان تمدید می شود.

مردم قم همکاری خوبی در اجرای طرح سهمیه بندی سوخت داشتند

 رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم گفت: مردم این استان همکاری خوبی دراجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت داشتند و درحال حاضر هیچ مشکلی درجایگاه‌های سوخت قم وجود ندارد.

بیژن سلیمان‌پور افزود:‌ اجرای طرح ساماندهی سوخت وقیمت بنزین توسط دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی و کمک به بخش بزرگی از مردم آماده و به استانها ابلاغ شده‌بود که برنامه‌ریزی لازم درخصوص این موضوع دراستان قم صورت گرفت.

وی اضافه کرد:‌مردم قم،خادمان خود را در بخش‌های مختلف به خوبی همراهی کردند و قم جزو  استانهایی بود که با آرامش و نظم خوبی این طرح به اجرا درآمده و هیچ مشکلی درجایگاه‌های سوخت ، قبل و بعد از اجرای طرح وجود نداشت.

وی گفت: شب گذشته کمی ازدحام درجایگاه‌های سوخت‌گیری شاهد بودیم که با فرهنگ خوب مردم قم ،‌مشکل خاصی ایجاد نشد و درحال حاضر، آرامش حاکم است و هیچ مشکلی وجودندارد.

سلیمان پور اظهار داشت:‌ بقیه الزامات اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت نیز به مرور به اطلاع مردم خواهد رسید.

روند عادی توزیع بنزین و گاز در جایگاه‎‌های عرضه سوخت استان اردبیل

مقام‌های استان اردبیل و جایگاه‌داران عرضه سوخت می‌گویند که مشکل خاصی در جریان اجرای تصمیم افزایش قیمت بنزین در این استان پیش نیامده و روند عادی در این جایگاه‌ها حاکم است.

به گفته مسئولان استان اردبیل، بنزین و گاز جایگاه‌های عرضه سوخت در استان به میزان لازم تامین شده و طی دیروز و امروز هیچ کمبودی در این زمینه وجود نداشت .

تعدادی از جایگاه داران و کارکنان آنها نیز به ایرنا گفتند که تنها دیشب شاهد ازدحام بودیم  و از امروز روند امور حالت عادی به خود گرفته است.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهرستان‌های استان نیز حکایت از آرامش و جریان امور در جایگاه‌های عرضه سوخت دارد، تنها تفاوت وضعیت  نسبت به روزهای گذشته افزایش نسبی تقاضا برای خرید گاز سی ان جی می‌باشد.

سوخت‌گیری عادی پس از سهمیه‌بندی در خراسان جنوبی

جایگاه‌های عرضه سوخت در خراسان جنوبی پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین روز جمعه مانند روزهای گذشته روال عادی سوخت‌گیری را دارد و عرضه سوخت بدون مشکل انجام می‌شود.

 براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

 مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکی است دیروز و دیشب (پنجشنبه) تا حدودی پمپ بنزین‌ها شاهد تعدادی بیشتری از خودروها نسبت به روزهای قبل بود اما امروز شرایط سوخت‌گیری به روال عادی است و تاکون هیچ مشکلی گزارش نشده است. 

البته پس از انتشار خبر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین که با هدف بهینه سازی مصرف و حمایت از اقشار نیازمند صورت گرفته است، تلاش‌هایی برای القائات روانی در فضای مجازی دیده می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه به دلیل شرایط فضای مجازی قبل از اجرای طرح پیش بینی تشکیل صف در جایگاه‌ها را داشتیم لذا تمام تمهیدات لازم از روز گذشته انجام شده تا مشکلی برای سوخت‌گیری مردم ایجاد نشود. 

قربانعلی مردانی افزود: تمامی جایگاه‌های استان از لحاظ فنی و عملیاتی رصد و استاندارد بودن ۶۵۷ نازل سوخت‌گیری از لحاظ اصالت بردهای چند نرخی تایید شده است. 

وی با بیان اینکه ذخایر سوختی به میزان کافی در همه جایگاه‌های استان وجود دارد اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصی از لحاظ شلوغی جایگاه‌ها گزارش یا مشاهده نشده است غیر از حدود ۲ تا ۳ مورد از جایگاه‌های مرکز استان که از ساعت ۲۳ شب گذشته به بعد کمی ازدحام سوخت‌گیری داشتند. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به میزان مصرف سوخت در ۲ روز اخیر بیان کرد: مصرف بنزین روز گذشته نسبت به پنجشنبه  هفته قبل حدود ۱۷ درصد و نسبت به سایر روزها ۱۱ درصد افزایش داشته که غیرمتعارف نیست. 

وی افزود: مصرف بنزین در روز گذشته نسبت به روزهایی که رکورد مصرف بنزین در استان بوده ۴۰ درصد کاهش داشته است لذا این آمار و ارقام نشان از آرامش نسبی در سوخت‌گیری جایگاه‌های استان دارد. 

مردانی گفت: امروز نیز مصرف بنزین کمتر از نرم معمول بوده است و در شهرستان‌ها به خصوص نهبندان که همیشه ۲ نفتکش روزانه اعزام می‌شده درخواست سوخت نداشتیم. 

جایگاه‌های سوخت یزد همانند گذشته، فعالیت عادی دارند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت در یزد و شهرستان‌های تابعه استان همانند گذشته به صورت عادی و بدون هیچگونه مشکلی به ارائه خدمت به مردم مشغول هستند.

سرهنگ محمدرضا مزیدی  افزود: به رغم سهمیه‌بندی جدید سوخت، تاکنون هیچ مشکلی در جایگاه‌ها گزارش نشده و همه با نظم سوخت‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی اخبار در خصوص آغاز سهمیه بندی بنزین و عرضه آن در فضای مجازی منتشر می‌شود اظهار داشت: همکاری مردم و توجه به مقررات ضامن امنیت است.

معاون انتظامی استان اظهار داشت: همکاری مردم مومن در احترام به مقررات و رعایت آن همواره یک الگو و سرمشق به دیگران بوده است.

مزیدی با قدردانی از همکاری مردم با مسئولان در تحقق نظم و آرامش بر تداوم تعامل و رعایت مقررات در سایه نظام‌اسلامی تاکید کرد.

همکاری مردم فارس با طرح اصلاح قیمت بنزین ستودنی است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: همکاری مردم این استان با طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین ستودنی و قابل تقدیر است.

سید احمد احمدی‌زاده افزود: هم‌اینک شرایط در پمپ‌ بنزین‌های سراسر استان و کلانشهر شیراز کاملا عادی است و سوخت به میزان کافی برای عرضه وجود دارد.
او ادامه داد: مردم با توجه به آگاهی نسبت به منافعی که در نتیجه این اصلاح قیمت عایدشان می‌شود با این طرح همکاری می‌کنند و دولت نیز در قالب یک طرح حمایتی، به زودی این افزایش قیمت را جبران خواهد کرد.
وی، با اشاره به شیطنت برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند در انتشار اخبار و تصاویر تخریب‌ها و اعتراضات مردم به طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: این فیلم‌ها و تصاویری که منتشر می‌شود مربوط به سال‌های قبل است و هیچ ارتباطی با مقطع کنونی ندارد.
احمدی‌زاده افزود: در استان فارس نیز به جز یک مورد ناآرامی محدود که در چهارراه زند شیراز روی داد و بلافاصله نیز مدیریت شد، در هیچ نقطه دیگری مورد خاصی مشاهده و گزارش نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از شهروندان خواست که اخبار را از مبادی رسمی دنبال کنند.

روند اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در بندرعباس

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان گفت: سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت یک نیاز وضروت بود که باتصمیم سران نظام اجرا شد.

سعید ناجی عصر جمعه در نشست شورای هماهنگی اطلاع رسانی هرمزگان افزود: هرچند احتمال می رفت که زمان اجرای این طرح به وقت دیگری موکول شود ولی از شب گذشته اجرای  این سهیمه بندی به وزارت کشور ابلاغ شد و این وزارتخانه موظف به اجرا شده است.

وی ادامه داد: تا این لحظه روند اجرای طرح سهیمه بندی وافزایش سوخت در استان به خوبی پیش رفته و مسوولان دست اندارکار در حوزه های مختلف اعم از استانداری، شرکت پخش فرآورده های نفتی و نهادهای انتظامی وامنیتی بر روند آن نظارت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: ازاین به بعد انتظار می رود رسانه ها بویژه رسانه های رسمی از جمله صدا وسیما وخبرگزاری ها با کمک شورای اطلاع رسانی ،واقعیت ها ودلایل افزایش سوخت را برای مردم تبیین کنند.

 ناجی تصریح کرد: سایر رسانه ها هم بدانند افزایش قیمت سوخت درچند سال اخیر اجرا نشده بود ، بایستی اجرا می شد لذا دراین زمان با تصمیم مسوولان نظام اجرایی شد ، از هرگونه گمانه زنی و شایعه سازی خودداری کنند و هزینه برای کشور تحمیل نکنند.

وی بیان داشت: مردم شرایط سخت کشور و تغییر وتحولات را درک می کنند و بطور حتم با همکاری وهمراهی در جهت عزت وسربلندی کشور گام برمی دارند و می دانند که سوخت یک سرمایه ملی است که به جای مصرف بی رویه ، درجهت بهینه مصرف کردن آن تلاش کنند.

وی یاد آور شد: این اقدام براساس برنامه ریزی از قبل بوده و سهمیه قایق های صیادی طبق روال قبل اختصاص یافته و جای نگرانی برای این گروه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار