مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت:‌ یک هزار و ۹۳ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین‌ماه امسال در شهرستان شوشتر استان خوزستان با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال ساخت است.
کد خبر: ۷۹۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 23 November 2019

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت:‌ یک هزار و ۹۳ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل فروردین‌ماه امسال در شهرستان شوشتر استان خوزستان با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال ساخت است.

عطا الله زمانی اظهار داشت : ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده از سیل در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر را از روزهای اول بروز این حادثه آغاز کرد و همه مراحل ارزیابی و تعیین خسارت ، زمینه سازی برای اعطای تسهیلات و وام‌های احداث و تعمیر و همچنین کمک های بلا عوض و مشارکت در احداث واحدهای آسیب دیده در شوشتر را انجام داده است .

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ۲۸۲ واحد شهری و ۸۱۱ واحد روستایی در شهرستان شوشتر بر اثر حادثه سیل نیاز به احداث مجدد دارند گفت: اعطای تسهیلات برای احداث این واحد ها در حال انجام است و تا پایان امسال همه واحد های احداثی به بهره برداری می رسند .

زمانی اضافه کرد : همچنین با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در شهرستان شوشتر کار تعمیرات یک هزار و ۴۷۷ واحد ساختمانی در این شهرستان تا کنون به پایان رسیده است ، این واحد ها شامل تعمیرات اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی در شهرستان شوشتر است که شهریور ماه امسال عملیات تعمیرات در آن به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد : بنیاد مسکن با مشارکت بانکهای عامل در قالب  تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تعمیرات برای واحد های شهری و روستایی ، ۴۰ میلیون تومان وام احداث واحد های روستایی ، ۵۰ میلیون تومان وام احداث واحد های شهری ، تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد : علاوه بر این وام ها که با نرخ بهره اندک حداکثر ۴ درصد تصویب و پرداخت شده برای واحد های خسارت دیده احداثی و تعمیری وام های بلا عوض نیز بین سه تا ۵ میلیون تومان برای هر واحد پرداخت شده است .

زمانی همچنین از اعطای سیمان رایگان برای واحد های احداثی و تعمیری در شهرستان شوشتر در قالب هدیه مقام معظم رهبری با عامیلت بنیاد مستضعفان و با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: برای واحد هایی که نیاز به احداث مجدد دارند ۱۶ کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی رایگان و برا ی واحدهای تعمیری نیز به میزان لازم سیمان رایگان تامین و توزیع شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان گزارشی از وام های بلا عوض پرداخت شده در شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد : در مجموع با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در شهرستان شوشتر تعداد یک هزار و ۴۷۱ فقره وام بلا عوض به مبلغ ۵ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان به صاحبان واحد هایی که نیازمند تعمیرات بوده   پرداخت شده است . همچنین یک هزار و ۳۶ فقره وام بلا عوض برای تامین مایحتاج زندگی به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان به این افراد پرداخت شده است .

زمانی ادامه داد : برای واحد هایی هم که نیازمند احداث مجدد بوده است ۷۹۳ فقره کمک بلا عوض به مبلغ ۸ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال پرداخت شده است .

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند انجام کار واحد های نیازمند احداث مجدد در شهرستان شوشتر گفت: یک هزار و ۳۷ واحد مسکونی نیازمند احداث برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند ، بانک تا کنون با ۹۱۹ واحد عقد قرار داد کرده ،  ۵۱۸ واحد مسکونی در مرحله دیوار چینی و ۱۰۶ واحد در مرحله سقف است و تا پایان امسال عملیات احداث همه واحد ها به اتمام می رسد.

سیلاب فروردین امسال به حدود ۲۴ روستای حاشیه رودخانه دز در بخش شعیبیه شوشتر خسارت وارد کرد.شعیبیه با حدود ۵۸ روستا از بخش های تابعه شهرستان شوشتر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار