ششمین المپیاد درون مدرسه ای با حضور مسئولان و دانش آموزان در آئینی در شهرستان دهلران استان ایلام آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 20 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام  در آئین المپیاد درون مدرسه ای در دهلران گفت: بر اساس برنامه ریزی ها ۴۰ درصد دانش آموزان مدارس استان در این المپیادها حضور خواهند داشت.

ملیحه اسلامی با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه در شهرستان های ایلام، دره و شهر وآبدانان و آغاز بکار آن در دهلران افزود: پیش بینی می شود بیشتر از سهمیه اختصاصی یعنی تا ۶۰ درصد دانش آموزان را در این ورزش ها مشارکت دهیم.

وی به ۱۵ رشته ورزشی این المپیادها اشاره و اظهار کرد: استعدادیابی دانش آموزان و ترویج ورزش های بومی محلی از اهداف این المپیاد اشت.

فرماندار دهلران نیز به نقش ورزش در سلامت و زندگی اشاره و گفت: المپیادهای درون مدرسه ای در واقع فرصتی است که دانش آموزان توان خود را در رشته های ورزشی مورد علاقه نشان دهند و این سکوی پروازی است برای موفقیت های بیشتر در امر ورزش که دانش اموزان باید قدر این فرصت را بدانند.

مجید عسگری بر ضرورت توسعه ورزش در مدارس تاکید کرد و افزود: دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و باید در موضوع سلامت و ورزش نیز سرآمد باشند.

وی به نقش المپیادهای درون مدرسه ای در توسعه ورزش و بروز و ظهور استعدادهای ورزشی اشاره و اضافه کرد: این المپیاد فرصتی است که دانش آموزان در رقابت های ورزشی سالم با هم سن و سال های خود علاوه بر پیگیری ورزش استعدادهای خود را بروز دهند.

مدیر آموزش و پرورش دهلران هم گفت: این المپیاد در سطح همه مدارس شهر دهلران و در همه مقاطع بمدت یک ماه برگزار می شود.

سید غلامرضا موسوی افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس دهلران در رشته های هندبال، فوتسال، والیبال، بومی محلی، شطرنج، بدمینتون و طناب زنی با هم رقابت می کنند. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار