ایرنا- مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به اینکه روزانه ۲۵ فوتی در آرامستان‌های این شهر دفن می‌شود، گفت: حدود ۶۰ درصد از متوفی‌ها مرد و ۴۰ درصد زن هستند.
کد خبر: ۷۹۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 23 November 2019

احد فلاح اظهار کرد: سالانه بیش از ۹ هزار نفر در کلانشهر تبریز فوت می کنند. وی گفت: با هدف تجمیع خدمات متوفیان و نیز تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، غسالخانه زنانه وادی رحمت به مکان جدید خود در ساختمان معراج منتقل شد.

فلاح افزود: این اقدام برای تجهیز سالن های تغسیل و وداع با متوفیان و برای تکریم شهروندان به اجرا درآمده است و در سیستم جدید، ارتباط خانواده های متوفیان با سالن غسالخانه قطع و تحویل و وداع با متوفیان به صورت مکانیزه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ساختمان معراج به یک سالن بزرگ برای حضور خانواده های متوفیان مجهز بوده و همچنین سه سالن بزرگ نماز میت نیز در کنار آن تعبیه شده است، از دیگر مزایای تجمیع غسالخانه مردانه و زنانه در ساختمان معراج می توان به کاهش ترافیک وادی رحمت و جانمایی پارکینگ بزرگ و رایگان در روبروی این محل اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای آسفالت پارکینگ جدید در وادی رحمت تبریز با سازمان عمران شهرداری تفاهم نامه امضا کرده ایم، گفت: غسال خانه زنانه وادی رحمت به محل جدید خود منتقل شد و بر همین اساس نیاز بود که در مقابل غسال خانه پارکینک احداث شود؛ تلاش داریم شهروندان در تردد به وادی رحمت و سازمان آرامستان ها با مشکل مواجه نشوند و با آرامش روحی وروانی به زیارت اهل قبور بپردازند.

فلاح در خصوص استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر در آرامستان های شهرداری تبریز گفت: با شرکت های دانش بنیان مذاکراتی شده است و در فاز نخست استفاده از این تجهیزات به مقبره های خانوادگی اختصاص یافته است که حدود ۲۰۰ مقبره را شامل می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان ها در خصوص تصفیه آب های غسال خانه های آرامستان وادی رحمت گفت: با سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب مذاکراتی شده است تا فاضلاب وادی رحمت به فاضلاب شهرک اندیشه متصل شود و از این منظر مشکلی متوجه محیط زیست و شهروندان نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار